8 نکته اساسی که باید در مورد شارژر فوق سریع PD بدانید.

دنیای تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت است و هر روز تکنولوژی جدیدی با نام جدید و خواص جدید ارائه میگردد، در اینجا تکنولوژی PD را به سادگی برایتان شرح داده ایم.
8 نکته اساسی که باید در مورد شارژر فوق سریع PD بدانید.

1-شارژر PD چیست؟

 PD مخفف Power Delivery است. فناوری PD اساساً دستگاه شما را قادر می‌سازد تا در مدت زمان کوتاه‌تری شارژ بیشتری دریافت کند که به معنای شارژر فوق‌ سریع است. بسیاری از محبوب ترین دستگاه های تلفن همراه، از جمله دستگاه های آیفون 11 به بالا و سامسونگ گلکسی، دارای PD هستند.

....................................

2-آیا USB-C و PD یکسان است؟

USB PD و USB-C استانداردهای متفاوتی هستند. استاندارد USB-C صرفا کانکتور فیزیکی را توصیف می کند. استفاده از کانکتور تایپ سی لزوماً به این معنی نیست که آداپتور دارای عملکرد USB PD است. شرکت تولید کننده می‌تواند کانکتورهای USB نوع C را برای طراحی انتخاب کند، بدون اینکه مطابقت با USB PD داشته باشد.

بهترین انواع شارژر pd شوجی ایران

....................................

3-USB PD اجازه شارژ 2 طرفه میدهد. یعنی چه؟

با USB PD، دستگاه ها اکنون شارژ معکوس را ارائه می دهند.  این بدان معناست که شما نگران سر و سامان دادن به انواع شارژرهای مختلف نباشید و می‌توانید شارژ دستگاه‌های USB PD خود را به سایر ابزارهای مجهز مشابه دیگر منتقل کنید.

به این مثال توجه کنید: همه شارژرهای تلفن خود را در خانه جا گذاشته اید اما یک لپ تاپ USB PD با شارژ کافی دارید. می توانید از آن برای شارژ باتری گوشی خود استفاده کنید. آیا فراموش کرده اید که ایرپاد خود را شارژ کنید و شارژ ندارید؟ فقط کابل شارژ USB PD خود را به گوشی اندرویدی و کیس هدفون خود وصل کنید، و شارژ باتری شروع به جاری شدن می کند. آیا باتری لپ تاپ شما خالی شده و تنها چیزی که دارید یک مانیتور USB-C و یک کابل است؟ با USB PD، می توانید لپ تاپ خود را با همان کابل USB-C شارژ کنید که ویدیوی لپ تاپ شما را به نمایشگر متصل می کند.

به همین دلیل است که USB PD بسیار کاربردی است. این پتانسیل را دارد که دنیای فناوری شارژ سریع را متحول کند و یک راه حل ساده و واحد برای شارژ شونده ها و شارژرها به طور یکسان ایجاد کند.

....................................

PD-4 چند وات شارژ تحویل میدهد؟

مشخصات کابل  PD (USB ورژن) 3.1 که در سال 2021 معرفی شد، به‌روزرسانی بزرگی است که می‌تواند تا 240 وات برق را از طریق کابل و کانکتور تایپ سی را بدون نقص ارائه کند. قبل از این به‌روزرسانی، USB PD با استفاده از یک راه‌حل مبتنی بر ولتاژ 20 ولت با استفاده از کابل‌های USB Type-C با درجه‌بندی 5 آمپر به 100 وات محدود می‌شد.

.................................

5-کابل PD تایپ سی چیست؟ 

USB-PD یا USB-C Power Delivery، مشخصات پروتکل جدیدی است که امکان شارژ سریعتر و انعطاف پذیرتر را فراهم می کند. این به طور همزمان با USB Type-C (USB-C) که اتصال فیزیکی است، توسعه یافته است و زیر مجموعه استانداردهای جدید USB 3.1 است از شارژر تایپ سی است.

با گارانتی و اصالت کالا شوجی ایرانpd بهترین قیمت کابل

.................................... 

6-آیا شارژ PD ایمن است؟ 

USB Power Delivery یا به طور خلاصه کابل USB PD فناوری جدیدی است که راه حلی برای ناراحتی های روزمره زندگی مدرن ارائه می دهد. این فناوری امکان استفاده از یک شارژر را برای همه دستگاه های خود بدون آسیب رساندن به باتری شما فراهم می کند. استفاده از آن بی خطر و راه حلی هوشمند برای شارژ سریع دستگاه های شما است.

 ................................... 

7-آیا می توانم برای هر گوشی از شارژر PD استفاده کنم؟

شاید دستگاهی دارید که نمیدانید از PD پشتیبانی میکند یا نه - گوشی‌های هوشمند (اعم از گوشی‌های هوشمند اپل یا اندرویدهدفون‌های بی‌سیم، آی‌پد، نینتند و سوییچ و غیره - همه این دستگاهها با شارژر PD سازگار خواهند بود. اگر دستگاه شما مجهز به فناوری PD نیست نگران نباشید شارژر PD با ولتاژ 5 ولت استاندارد گوشی شما شارژ خواهد کرد.

.................................. 

8-چه دستگاه هایی از PD پشتیبانی می کنند؟

USB Power Delivery اکنون معمولاً برای شارژ سریع گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و سایر ابزارها استفاده می شود. به عنوان مثال می توان به کل مجموعه گوشی های پیکسل گوگل و آیفون و مک بوک های اپل اشاره کرد. حتی شارژ فوق سریع سامسونگ نیز مبتنی بر USB PD PPS است.

بهترین کابل های شارژ گیمینگ کدامند؟در این مقاله خواهید خواند که سیم کابل گیمینگ چیست و چگونه به گیمرها امکان حرکت در بازی را امکان ساز می کند؟(موبایل گیمینگ چیست؟ 5 دلیل برای اینکه گوشی گیمینگ بخریم یا نخریم؟!)

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد