کابل فست شارژ بافته شده یا کنفی چیست؟

در چند سال گذشته، نایلون بافته شده بخش بزرگی از زندگی ما شده است و همراه با تلفن های هوشمند ما به میلیون ها خانه رسیده است.
کابل فست شارژ بافته شده یا کنفی چیست؟

بسیاری از کابل‌های ما از نایلون ساخته میشوند و صادقانه بگوییم، این ماده به طور قابل توجهی بهتر از بسیاری از جایگزین‌های پلاستیکی و لاستیکی است. به همین راحتی فرسوده نمی شود و بافت آن را بسیار کاربردی می کند. (به‌علاوه، مسلماً زیباتر به نظر می‌رسد.) اما به نظر می‌رسد که تکامل آن به نوع کابلی بافته شده امروزی ، از جای نامعلومی بوده است.قبل از اینکه به کابل‌های بافته نایلونی بپردازیم، بیایید توضیح دهیم که چرا کابل‌ شارژ بافته به شکل امروزی است. 

مزیت سیم شارژ با روکش بافته شده چیست؟

اگر مهندس نیستید، احتمالاً  آنقدرها به کابل ها فکر نمی کنید. راستش این نکته خوبی است. ما به کاربران عادی مانند شما نیز نیاز داریم، به عنوان کنترلی برای اطمینان از اینکه همه این فناوری‌ها برای انسان‌های معمولی منطقی است.اما هنوز هم باید یک قدم به عقبتر برداریم تا بفهمیم چرا کابل شارژر بافته شده به این شکل است .

مشخصات خرید بهترین کابل های شارژ کنفی با گارانتی و ضمانت-شوجی ایران

از بسیاری جهات،کابل‌های بافته مدرن اغلب مجموعه‌هایی از سیم‌ها را نشان می‌دهند که هر کدام نقش‌های متفاوتی را در زمینه یک دستگاه الکترونیکی ایفا می‌کنند. این موضوع در مورد کابل‌های برق سنتی که در رایج‌ترین پیکربندی‌هایشان دارای سیم «فاز»، «نول» و «زمین» هستند، صادق است.کابل های طراحی شده برای ارتباطات یا داده ها می توانند به طور فزاینده ای پیچیده شوند. یک مثال خوب از اینها خطوط تلفن یا کابل‌های شبکه هستند.

که هر دوی آنها معمولاً با کابل‌های جداگانه عرضه می‌شوند، که به کاربران اجازه می‌دهد ببینند که چگونه تکه‌های سیم، مس یا فیبر نوری به خط متصل می‌شوند. برخلاف سیم‌های جانبی رایانه، سیم‌های شبکه، کواکسیال یا تلفن اغلب به طول بریده می‌شوند و در صورت لزوم کانکتورهایی در انتهای آن قرار می‌گیرند.

کابل aux با روکش بافته

بسیاری از کابل های بافته کامپیوتر چند لایه هستند، مخلوطی از غلاف، عایق و سیم های مجزا که به بردهای PCB کوچک در دو طرف متصل می شوند. همانطور که کابل‌های ما بالغ‌تر شده‌اند، موارد استفاده متفاوتی را به دست آورده‌اند. یکی از مواردی که ممکن است درمورد کابل HDMI تعجب آور باشد این است که یکی از بزرگترین عواملی که منجر به تخریب سیگنال ویدیویی می شود، جدا نشدن کابل ها، بلکه حذف آنها از محافظ الکترومغناطیسی آنها است. در نهایت، به این دلیل است که هر یک از آن سیم ها با سیگنال های خاص، به انتقال داده ها کمک می کنند.کابل  شارژ سریع USB، که دارای دو خط داده و دو خط برق است، تقریباً مشابه است.

کابل شارژ طلایی با روکش بافته

روکش بافته شده کابل یک بلوغ است.

ملاحظات زیادی در طراحی کابل وجود دارد که می تواند بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، محافظ داخلی، که اکثر مردم هرگز آن را نخواهند دید، می توانند از نظر کیفیت بسیار متفاوت باشند. اگر کابل شارژ بافته شده کنفی سطح محافظ مناسبی نداشته باشد، تداخل الکترومغناطیسی می تواند وارد شود و برای مثال باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوسو زدن صفحه شود. داخل کابلهای حساس دو نوع محافظ اصلی استفاده می‌شود: محافظ فویل استاندارد، که به دور کابل‌های داخلی می‌پیچد و کابل را سبک نگه می‌دارد، و محافظ فلزی بافته شده، که گران‌تر است، اما کابل را محکم می‌سازد. "قوی تر و مقاوم تر"  در نهایت، بهترین کابل ها هر دو را دارند، اما آن کابل ها نسبت به کابل هایی که لایه های کمتری دارند انعطاف پذیری کمتری دارند.

کابل شارژ بافته سوکت طلایی

سیم هایی مانند USB که شاید میلیاردها عدد وجود دارند، بلوغ تولید کابل را نشان می دهند. این دستگاه‌ها معمولاً تعدادی کابل را ترکیب می‌کنند، از نظر طول ثابت هستند، نسبتاً نازک هستند و به خوبی محافظت می‌شوند. این فرآیند عمدتاً (اما نه کاملاً) خودکار است، به‌ویژه در مورد USB-A، که در آن کانکتورها دارای سبک استاندارد و فرآیند تولید ساختارمندی هستند.

کابل شارژ قطع کن دار با روکش بافته

ترکیبی به ظاهر شدید از قالب‌گیری تزریقی، لحیم کاری نیمه خودکار و جداسازی دستی است، و به نظر می‌رسد که این روش توسط تولیدکنندگان ما کاملاً مشخص شده است. این روند جدیدی نیست. تولیدکنندگان احتمالاً هر سال میلیون ها کابل، اگر نگوییم میلیاردها، می سازند.

کابل شارژ قطع کن دار با روکش بافته

چگونه بافت به روش جدید و محبوب برای روکش کابل ها تبدیل شد؟

اکنون، وقتی نوبت به سیم کشی می رسد، بافته شدن پارچه در قسمت بیرونی کابل پدیده جدیدی نیست. به عنوان مثال، در بسیاری از خانه‌های قدیمی، یافتن سیم‌های پارچه‌ای، با لاستیک در داخل برای مدیریت عایق و پنبه در بیرون بسیار رایج است.

کابل شارژ تایپ سی لایتنینگ با روکش بافته

این ممکن است یک عامل آتش سوزی به نظر برسد، اما این در واقع رایج ترین نوع سیم کشی خانه قبل از حدود سال 1960 بود، و در حالی که دیگر از آن استفاده نمی شود، زیرا بسیار خطر آفرین بوده است.

کابل شارژ با روکش قیطان

در روزگار مدرن، روکش های پارچه‌ای معمولاً از پلاستیک، معمولاً از جنس نایلون هستند ، زیرا مزایای زیادی دارد که آن را برای تولید کابل بافته بسیار کاربردی می‌کند. این یک ترموپلاستیک است، به این معنی که می توان آن را تا دمای بالا گرم کرد و تغییر داد، مانند لحیم کاری روکش کابل بافته شده را می توان به طور جداگانه خریداری کرد و در صورت تمایل روی کابل های موجود خود اعمال کرد، اما یک گزینه رایج تر برای مصرف کنندگان معمولی ممکن است لوله خرطومی باشد که در اصل نسخه واقعاً بزرگی از همان مفهوم است.

کابل شارژ سریع با روکش بافته

از اختراع سال 1935 تا کنون، نایلون کاربردهای زیادی پیدا کرده است که به عنوان یک عنصر تقویت کننده شهرت پیدا کرده است . به عنوان مثال، اغلب در طناب کوهنوردی استفاده می شود و کاربرد برجسته ای در بدنه لاستیک ها پیدا کرده است.

بنابرمنابع تاریخ اینترنت: به نظر می‌رسد کابل بافته‌شده‌ای که احتمالاً لپ‌تاپ شما هم به آن وصل است، در دهه 1950 اختراع شده است، یعنی کمتر از دو دهه پس از اختراع نایلون.

شوجی ایران-  خرید اینترنتی و لیست قیمت بهترین انواع کابل های بافته با سوکت های مختلف

کابل با روکش بافته شده در تجهیزات رایانه

تا آنجا که من می توانم بگویم، استفاده از کابل با روکش بافته ابتدا موارد استفاده را در تنظیمات خودرو و قایق سواری پیدا کرده است، از طریق شرکت هایی که به توسعه صنعت درباره ی روکشهای های بافته برای مدیریت کابل ها پژوهش می کردند. اما در اوایل دهه 2000، زمانی که مردم در واقع شروع به طراحی کامپیوترهای شخصی با ظاهر زیباتر و مدیریت کابل بافته کردند، جهشی به سمت محاسبات در فضای علاقه مندان ایجاد کرد.

کابل فست شارژ با روکش بافته

برای مثال، Maximum PC، یک مجله صنعتی اولیه که این خرده فرهنگ سازندگان رایانه شخصی سفارشی را پذیرفت، از روکش نایلونی برای پوشاندن کابل های برق استفاده کرد. که یک دستگاه سفارشی 7728 دلاری بدون تخفیف بود.

در نهایت، تولیدکنندگان شروع به پذیرش روکش های نایلونی بافته کردند. به عنوان مثال، شرکت فناوری Razer فروش ماوس بازی DeathAdder خود را در سال 2009 با کابل های بافته آغاز کرد و آن را سال ها جلوتر از بقیه صنعت قرار داد.

کابل شارژ قطع کن دار چند کاره با روکش بافته

در آن زمان نیاز به این نوع سبک به طراحان مد و گیمرها محدود می شد. اما پس از آن، تلفن هوشمند به جریان اصلی تبدیل شد و به طور ناگهانی به جای چیزهای صرفاً کاربردی، کابل ها را نمادهای مهمی ساخت. و از نظر سبک می توانید کارهای زیادی با بافت انجام دهید! با توجه به ریشه‌های آن در فضای علاقه‌مندان به فناوری، می‌توانید ویدیوهایی از افرادی که روکش‌های بافته شده را روی کابل‌های USB خود قرار می‌دهند را به صورت آنلاین پیدا کنید. آنها کابل بافته شده را آنلاین می فروشند، پس چرا که نه؟!؟

اپل، که به وضوح روند سبک کابل‌های فست شارژ را تعیین می کرد، در واقع تا حدودی دیر به نایلون رسید - تا قبل از HomePod خود در سال 2018 از بافت پارچه به زبان طراحی خود استفاده نکرد، حتی با بسیاری از محصولات خود از جمله جدیدترین آی مک ها.

کابل شارژ با روکش بافته شده 3 متری

اما چند سال فرصت دهید - هر چیزی که بخواهد ممتاز باشد با پارچه پوشانده می شود. فقط تماشا کنید

"مهندسین اپل ترجیح می دهند که یک اتصال تمیز خوب بین کابل و سوکت داشته باشند. از نظر زیبایی شناسی، این کار زیباتر به نظر می رسد، اما از نقطه نظر مهندسی، تقریباً خودکشی تضمینی است.

- یک مهندس سابق اپل که نامش فاش نشده است، در یک پست Reddit در سال 2011 توضیح می دهد که چرا بسیاری از کابل های اپل کاهش فشار ندارند، یک رویکرد طراحی که معمولاً در بسیاری از انواع دوشاخه ها استفاده می شود که به نظر می رسد بخش طراحی صنعتی این شرکت واقعاً آن را دوست ندارد.

این یکی از دو عامل اصلی است که باعث می‌شود کابل‌های اپل از بین بروند. مورد دیگر شامل تصمیمی است که اپل برای جایگزینی پلی وینیل کلرید یا PVC از کابل ها با ماده ای سازگارتر با محیط زیست به دستور صلح سبز گرفته است. بنیاد آموزش اقتصادی، یک اندیشکده محافظه کار که مسلماً علاقه خاصی به احمق جلوه دادن صلح سبز دارد، زیرا توسط صنایع Koch تأمین می شود، اشاره کرده است که این امر به طرز طعنه آمیزی باعث از بین رفتن شهرت اپل برای تولید کابل شد، در حالی که واقعاً کاری برای متوقف کردن PVC انجام نداد. زیرا PVC یک جزء پرکاربرد در بسیاری از بخش های دیگر زندگی روزمره، به ویژه لوله کشی است.

کابل شارژ چند کاره با روکش بافته

روکش کابل و مواد فقط دو عنصر از یک معادله خیلی پیچیده هستند که ما حتی به سختی به آنها فکر می کنیم. ما روزانه از ده ها مورد از این کابل ها استفاده می کنیم. برخی از این کابل ها ممکن است هرگز نبینیم. آنها در دیوارهای ما وجود دارند، طوری طراحی شده اند که هرگز دیده نشوند مگر اینکه از نظر فنی قادر به تشخیص محل آنها باشید. برخی از آنها وقتی جریان متناوب را ساطع می کنند مقداری جریان مستقیم بیرون می زند.

بافندگی روکش کابل کلاس را کمی بالا می برد. خوب است که آن را داریم. اما اینکه ما به آن نیاز داریم واقعاً نشان می‌دهد که چگونه چیزی که برای یک هدف کاملاً کاربردی وجود داشته است، اکنون باید نقشی نسبتاً جدید داشته باشد: نقش نماد وضعیت.

اگر ما می خواهیم کابل هایمان دوام بیاورند راه حل بافتن روکش آنها است به طوری که کمی بیشتر دوام بیاورند فقط همین حرکت کوچک باعث میشود تا ما احساس کنیم یک کابل با اتصال مطمئن داریم.

آیا می دانید که منظور از فست شارژ در انواع کابل شارژ چیست؟ می توانید با مطالعه در این مقاله اطلاعات خود را دریافت کنید.شارژ سریع یا فست شارژ چیست؟ و چه عملکردی دارد ؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد