بهترین پاوربانک کدام است؟ 9نکته طلایی برای خرید پاوربانک فست شارژ .

چرا پاوربانک بخریم؟

همه ها امروزه گرفتار رنجی هستیم که در همه جا احساس می شود! نوموفوبیا (فوبیا بدون تلفن همراه) ترس از بدون تلفن همراه بودن است، مثل موقعی که باتری موبایل شما تمام می شود.
بهترین پاوربانک کدام است؟ 9نکته طلایی برای خرید پاوربانک فست شارژ .

پاور بانک ها چه دستگاههایی را می توانند شارژ کنند؟

این شارژرهای همراه می‌توانند تقریباً هر چیزی را شارژ کنند، از تلفن هوشمند و تبلت شما گرفته تا لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی قابل حمل مانند نینتندو سوییچ. با این حال، آنها در درجه اول تلفن های هوشمند و دستگاه های ارتباطی را هدف قرار می دهند.

اکثر آنها می توانند یک تلفن هوشمند را چندین بار شارژ کنند و تعداد کمی بیش از یک خروجی دارند که به شما این امکان را می دهد که چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید، مانند دو گوشی هوشمند یا تلفن هوشمند و تبلت خود.

پاوربانک 20000 شفاف

برخی از مدل‌ها توان تامین انرژی لپ‌تاپ‌ها را هم دارند، اگر بدون دسترسی به پریز برق گرفتار شده باشید یا شارژر لپ‌تاپ خود را فراموش کرده باشید، این کار را توصیه می‌کنیم. در مواقع اضطراری مفید است، اما جایگزینی برای منبع تغذیه خارجی استاندارد شما نیست.

 پاوربانک هوشمند

هنگام خرید پاوربانک این موارد را در نظر بگیرید:

  •   اندازه
  •  شکل
  •   وزن
  •   ظرفیت

9 نکته اساسی خرید پاوربانک خوب :

1- ظرفیت پاوربانک باید دقیق و صادقانه مشخص شده باشد:

ظرفیت شارژر همراه، که به صورت میلی آمپر ساعت (mAh) نشان داده می‌شود، نشان‌دهنده تقریبی قابلیت‌های شارژ است – هرچه این عدد بیشتر باشد، قبل از اتمام شارژ گوشی شما پاوربانک، توان بیشتری به دستگاه شما می‌رساند. سعی کنید پاور بانکی پیدا کنید که بتواند حداقل دو بار قبل از نیاز به شارژ گوشی هوشمند شما را به طور کامل شارژ کند، زیرا پاوربانک باید در طول یک روز حداقل 2 بار شما را پشتیبانی کند.

پاوربانک 10000 هوشمند

پاوربانک ها می توانند از (3000 میلی آمپر ساعت) تا بیش از (20000 میلی آمپر ساعت) متغیر باشند و اکثر جدیدترین تلفن های هوشمند دارای باتری با حدود 3000 میلی آمپر ساعت هستند. یک پاوربانک 10000 میلی آمپری باید بتواند گوشی هوشمند را تا سه بار و یک پاور بانک 20000 میلی آمپر ساعتی بیش از 6 بار شارژ کند.

می توانید با تقسیم ظرفیت اندازه گیری شده پاوربانک بر ظرفیت اعلام شده باطری گوشی، تعداد تقریبی شارژ را محاسبه کنید.

2- اندازه و وزن پاور بانک(شارژر همراه) مورد نظر را در نظر بگیرید.

 پنکه شارژی پاوربانک

اگر می‌خواهید تلفن خود را در یک سفرکاری یک روزه، پیک نیک یا در طول یک شب بیرون نگه دارید، دنبال یک مدل جیبی با حداقل 5000 تا 10000 میلی‌آمپر ساعت بگردید. موقعیت‌های دیگر، مانند پیاده‌روی‌هایی که شما را برای چند روز از پریز برق دور می‌کنند، ممکن است به مدل‌های بزرگ‌تر نیاز داشته باشند، اما این مدل‌ها معمولا برای اکثر استفاده کننده ها قدری سنگین و بزرگ هستند.آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا کابل های شارژ پاور بانک با انواع سوکت کوتاه هستند؟!

3- شکل و استایل پاوربانک مهم است.

 POWER BANK IN LADY BAG SHOJI

اگر قصد دارید پاوربانک را در کیف دستی تان حمل کنید، این مسئله چندان مشکلی نیست. با این حال، اشکال عجیب و غریب و طرح های حجیم ممکن است برای جیب شما ناراحت کننده باشد. سعی کنید دستگاهی را پیدا کنید که اندازه و شکل مشابهی با گوشی هوشمند داشته باشد.

4- نحوه اتصال دستگاه خود به پاور بانک چگونه است؟

 پاوربانک هوشمند 10000 شفاف

اکثر پاوربانک ها حداقل یکی از خروجی های شارژ زیر را دارند.

  • USB-A | یو اس بی : پورت مستطیلی شکل که اساساً در هر لپ تاپ، هارد دیسک و تلویزیون های 15 سال گذشته تعبیه شده است.
  • Micro USB | میکرو یو اس بی (اندرویدی) : نوع USB مینیاتوری که معمولاً در گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های قابل حمل استفاده می شود.
  • USB-C | تایپ سی : نسخه جدید و جمع و جور USB-A که قابلیت چرخش را نیز دارد، بنابراین لازم نیست نگران قرار دادن آن به روش صحیح باشید. به دلیل اندازه و تطبیق پذیری آن، در بین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند و لپ تاپ جایگاهی برای خود پیدا کرده است.
  • WIRELESS | بی‌سیم: تعداد کمی از مدل‌ها به شما امکان شارژ بی‌سیم را با قرار دادن گوشی هوشمند خود روی پاور بانک می‌دهند. برای این کار، گوشی شما باید از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی کند.
  • USB firmware که در ساختار داخلی پاوربانک ها تعریف شده است ، به خروجیها می‌گوید چه کاری انجام دهند، مثلاً چه مقدار داده، قدرت و سرعت می‌تواند از طریق کابل عبور کند. این شامل «شارژ سریع | فست شارژ» هم است که یکی از ویژگی‌های محبوب پاوربانک‌ها است.

5- راجع "شارژ سریع | فست شارژ" بودن پاوربانک توضیح داده شده باشد:

 پاوربانک فست شارژ 10000

برای اینکه بتوانید با موفقیت یک دستگاه را سریع شارژ کنید، به سه چیز نیاز دارید:

  •  یک پاور بانک سازگار
  • یک کابل فست شارژ سازگار
  • دستگاهی که شارژ سریع را می پذیرد.

اگر شارژ سریع همراه با پاوربانک و کابل همراه آن تبلیغ شود، دو نکته اول شرط لازم هستند، بنابراین واقعاً به این بستگی دارد که آیا دستگاه شما نیز قابلیت فست شارژ را دارد یا خیر. اگر نه، می‌توانید برای ویژگی‌ای که نمی‌توانید از آن استفاده کنید، هزینه بیشتری پرداخت کنید.مشخصات دستگاه خود را در وب سایت سازنده بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا شارژ سریع دارد یا خیر. اگر این اطلاعات در دسترس نیست، و اگر از یک دستگاه ارزان‌ قیمت با اجزای اولیه یا مدل قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، می‌توان فرض کرد که شارژ سریع ندارد.

6- پاوربانک چقدر طول می کشد تا یک دستگاه را شارژ کند؟

 پاوربانک وایرلس شوجی با گارانتی تعویض 6 ماهه

اکثر پاوربانک ها می توانند یک دستگاه استاندارد 3000 میلی آمپر ساعتی مانند تلفن هوشمند را در حدود 90 دقیقه شارژ کنند – زمان بیشتر جای اشکال است. زمان شارژ مجدد پاوربانک شارژر همراه چندان مشکل ساز نیست، زیرا می توانید آن را در طول شب به پریز برق وصل کنید، اما سریعتر حتما بهتر است.

برای اینکه پاوربانک دستگاه شما را شارژ کند، باید چند چیز با هم مطابقت داشته باشند. خروجی پاوربانک باید مطابق با الزامات دستگاهی باشد که می خواهید شارژ کنید. تلفن‌های هوشمند می‌توانند جریان کمی را شارژ کنند، تبلت‌ها به مقدار بیشتری نیاز دارند و لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های دستی دوباره به مقدار بیشتری نیاز دارند. 

اگر خروجی مطابق یا بیشتر از خواسته های دستگاه باشد، در حین استفاده شارژ می شود. اگر خروجی نیازهای دستگاه را برآورده کند، یا فقط با کمبود مواجه شود، به آرامی عمر باتری را افزایش می دهد، اما در حین استفاده شارژ نمی شود. در این مثال، پاوربانک دستگاه را «تغذیه» می کند، نه آن را شارژ می کند. اما اگر دستگاه خاموش باشد شارژ می شود.

7- درگاه تایپ سی چقدر مهم است؟

 پاوربانک 10000

تایپ سی یک اتصال استاندارد سریع است که در چند سال گذشته راه خود را به تعدادی از دستگاه ها باز کرده است. از نظر بصری، این نسخه فشرده میکرو یو اس بی با گوشه های گرد است. دو ویژگی جالب در زمینه پاوربانک‌ها اضافه می‌کند: علاوه بر اتصال قابل چرخش، سوکت تایپ سی می‌تواند شارژ را در هرجهت ارسال کند و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. اطلاعات تکمیلی در مورد سوکت تایپ سی را در مقاله "تایپ سی چیست؟ سوکت تایپ سی چطور فراگیر شد؟" بخوانید.

مانند پورت شارژ سریع میکرو یو اس بی،TYPE-C هم فقط در صورتی کار می کند که شرایط ذکر شده مطابقت داشته باشد.

 

8- قیمت پاوربانک

 MONEY DOLLAR SHOJI

مدل پاوربانک های موجود در شوجی ایران از 450هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان قیمت دارند. در حالی که می‌توانید پاور بانک‌ها را با قیمت کمتر از 500هزار تومان خریداری کنید، ظرفیت واقعی این مدل‌های ارزان‌تر معمولاً کمتر از 3000 میلی‌آمپر ساعت هستند، بنابراین در هر بار فقط یک بار شارژ از آنها دریافت خواهید کرد (اگر خوش شانس باشید). بسیاری از پاوربانک‌هایی که ما توصیه می‌کنیم کمتر از یک میلیون تومان هستند، بنابراین برای تهیه یک پاوربانک خوب نیازی به صرف پول خیلی زیاد ندارید.

9- چگونه پاوربانک قدیمی خود را بازیافت کنیم؟

 RECYCLE BATTERY SHOJI

توانایی پاوربانک شما برای نگه داشتن شارژ به مرور زمان کاهش می یابد، اما وقتی زمان خرید یک شارژ جدید فرا می رسد، بازیافت باطری های خراب یک مسئله مهم است.

با توجه به سمی بودن پسماند باطری های لیتیومی از قرار دادن پاور بانک قدیمی کنار زباله های خانگی خودداری کنید. هم اکنون شهرداری های کلیه شهرهای کشور ملزم به جمع آوری جداگانه پسمانهای انواع باتری هستند و شما میتوانید با شهرداری محل سکونت خود تماس بگیرید و آدرس نزدیک ترین محل دریافت پسماند باطری های مستعمل را دریافت کنید. به منظور تشویق همشهریان به این امر شهرداری تهران ایستگاههای مخصوصی برای دریافت این زباله ها نزدیک مراکز خرید راه اندازی کرده است. میدانید که فقط یک زمین برای زندگی داریم پس برای سلامت محیط زیست خود و فرزندانمون کوشا باشیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد