آموزش تحویل گرفتن بسته پستی

در هنگام تحویل گرفتن بسته پستی دو حالت ممکن است اتفاق بیوفتد. بسته صحیح و سالم است یا معیوب و آسیب دیده است. ، در این مقاله توضیح می دهیم که در هر حالت بهتر است چه کاری انجام دهید.
آموزش تحویل گرفتن بسته پستی

اوایل سال 1390 بود که کسب و کارهای اینترنتی اعم از دیجی کالا وارد عرصه اشتغال در ایران شدند. بخاطر اطمینانی که خرید حضوری به مشتری می داد انقدر از خرید اینترنتی استقبال نمی شد. اما بعد از شیوع کرونا در زمستان سال 1398 به علت قرطینه مردم به خرید اینترنتی بیشتر روی آوردند و تا به امروز خرید اینترنتی در سراسر ایران رایج شده است. از این رو که بیشتر فروشگاه های اینترنتی بسته های خود را با پست ارسال می کنند، ما در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را که برای بهتر تحویل گرفتن مرسوله پستی در اختیار شما قرار بدهیم.

بسته پستی آسیب دیده:

 

بسته پستی معیوب به بسته ای گفته میشود که از نظر ظاهری و بیرونی آسیب دیده است و به همین دلیل احتمال آسیب دیدگی مرسوله پستی نیز وجود دارد. به طور کلی بسته پستی به 3 حالت زیر آسیب دیده تلقی میگردد:

  • 1- بسته پستی دارای پارگی باشد.
  • 2- بسته پستی که قسمتی از آن باز شده باشد.
  • 3- بسته پستی که دارای نشانه های له شدگی باشد.

1- پارگی جعبه پستی

هنگام جابجایی بسته احتمال پارگی مقوای کارتن مرسوله وجود دارد ، یا ممکن است بر اثر سهل انگاری برخی کارکنان حمل ، بسته پستی آسیب ببیند. پس هنگام تحویل گرفتن مرسوله پستی مطمئن شوید که از نظر ظاهری بسته ی شما آسیب ندیده و سالم باشد.

2- باز شدگی مرسوله

حتما موقع تحویل بسته پستی خود دقت کنید که فقط از یک نوع چسب روی بسته بندی شما استفاده شده باشد و با چسب دیگری باز شدگی را نبسته باشند و جعبه تحت هیچ شرایطی باز نشده باشد.

3- له شدگی مقوای کارتن

گاهی اوقات هنگام جا به جایی مرسوله های پستی وقتی جعبه ها  روی هم چیده میشوند ممکن است فشار به جعبه های زیری وارد بشود و ممکن است که باعث له شدگی و فرورفتگی جعبه کارتن مرسوله مورد نظر بشوند و به محموله شما آسیب وارد شود.

 

تحویل گرفتن بسته آسیب دیده پستی

 

 در صورتی که مرسوله پستی شما آسیب دیده بود از تحویل گرفتن آن خودداری کنید و اگر مامور پست از بازپس گرفتن آن خودداری کرد یا به دلایلی ترجیح دادید که بسته را به همان شکل تحویل بگیرید لازم است در حضور مامور پست از بسته فیلم و عکس بگیرید و مراتب را بصورت یک صورتجلسه به امضای مامور محترم پست برسانید.

 

 

هنگام تحویل جعبه سالم

 دریافت بسته پستی

تا اینجا گفتیم که اگر ظاهر بسته بندی معیوب و آسیب دیده بود نباید آن را از مامور ارسال تحویل بگیریم. بسته سالم را از مامور تحویل میگیرید ولی صبر کنید ، این هنوز پایان داستان نیست. اگر بسته شما حاوی خرید اینترنتی است باید 2 نکته مهم را فراموش نکنید:

  • 1- از باز کردن بسته پستی فیلم بگیرید .
  • 2- کالای خریداری شده را از نظر کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار دهید.

 

تهیه مستندات (تصویری یا ویدیویی) از باز کردن مرسوله

هنگام باز کردن جعبه کالایی که سفارش داده اید بهتر است که از آن عکس یا ویدیو بگیرید، خصوصا در مواردی که کالای شما امکان شکستگی یا ضربه خوردگی را دارد.

 

بررسی کمی . کیفی کالا (رنگ، مدل و ...)

بررسی بسته پستی

بعد از باز کردن جعبه کالای خریداری شده را از نظر کیفیت ، تعداد ، رنگ ، سایز و ... مورد بررسی قرار دهید، ابتدا صفحه شرایط ضمانت کالا ی فروشگاه اینترنتی را مطالعه بفرمایید و در صورت وجود هرگونه مغایرت آن را به اطلاع فروشنده برسانید اگر فروشنده نتوانست رضایت شما را جلب کند میتوانید از نهادهای نظارتی مثل نماد یا ترب درخواست کمک کنید.

چطور خرید اینترنتی مطمئن کنیم؟

 خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل

بهترین درمان پیشگیری است. برای یک خرید بی دردسر قبل از خرید فروشنده را ارزیابی کنید ، در مقاله "7 نکته طلایی برای اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی" گفتیم که چطور به یک فروشگاه اینترنتی اطمینان کنیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد