4 راه حل اساسی برای مشکل لگ زدن تصویر دانگل HDMI

آیا دانگل وای فای شما کند است و عملکرد آن بد است؟ آیا لگ میزند؟ دلیل تاخیر زیاد آداپتور بی سیم HDMI چیست؟ در این مقاله چند راه حل ساده برای نمایش تصویری روان ارائه کرده ایم.
4 راه حل اساسی برای مشکل لگ زدن تصویر دانگل HDMI

مشکل تصویر دانگل HDMI

تصور کنید که در طول یک مهمانی می‌خواهید یک ویدیوی سرگرم کننده را از موبایل تان در تلویزیون به نمایش بگذارید. شما ویدیوی مورد انتظار را از طریق یک آداپتور نمایشگر بی سیم روی صفحه تلوزیون منتقل میکنید، اما عقب می ماند و لگ میزند.

دانگل hdmi خانگی|دانگل انتقال تصویر موبایل به تلویزیون

یا در طول یک جلسه مهم کاری ، سعی می‌کنید یک ویدیو را از طریق دانگل اچ دی ام آی نمایش دهید و مشکلات لگ زدن تقریباً پیشنهاد شما را خراب می‌کنند.

دانگل hdmi جلسه تجاری|دانگل تلویزیون چیست

برای اطمینان از روان بودن تصویر در آداپتور نمایشگر بی سیم موبایل به تلوزیون ، لازم است چند نکته را بررسی کنید تا از اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کنید.

1- بررسی کنید که خروجی شارژر به اندازه کافی قوی (حداقل 2 آمپر) و پایدار باشد.

یکی از رایج ترین عوامل این است که ممکن است دانگل نمایشگر بی سیم خود را به روش اشتباه تغذیه کنید.

 آداپتورهای نمایشگر در حالت ها و اشکال مختلفی مانند دانگل بی سیم و نوع کابلی وجود دارند.

 روش تغذیه hdmi dongle به برند و مدلی که استفاده می‌کنید متفاوت است، بنابراین راهنمای دستورالعمل را دوباره بخوانید و بررسی کنید که آیا آن را به اشتباه وصل می‌کنید یا با ولتاژ نامی پایین‌تر استفاده کرده اید.

2- سعی کنید از طریق سیگنال وای فای 5 گیگاهرتزی متصل شوید.

مشکل رایج دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید محدودیت پهنای باند است. دستگاه های بی سیم (از جمله آداپتور نمایشگر HDMI شما) می توانند از دو باند مختلف برای برقراری ارتباط استفاده کنند: 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز. فرکانس 2.4 گیگاهرتز به طور قابل توجهی شلوغ تر از فرکانس 5 گیگاهرتز است و دستگاه های روی 2.4 گیگاهرتز تداخل بسیار بیشتری نسبت به دستگاه های روی 5 گیگاهرتز تجربه می کنند. به طور کلی، استقرار در فرکانس 5 گیگاهرتز گزینه بهتری است زیرا کانال های بیشتری برای جدا کردن خود از شبکه های دیگر و منابع تداخل کمتری وجود دارد.

سیگنال وای فای دانگل hdmi|دانگل انتقال تصویر

 در حالی که باند 5 گیگاهرتز سریعتر و پایدارتر از باند 2.4 گیگاهرتز است، باید بررسی کنید که آیا آداپتور HDMI بی سیم شما از آن پشتیبانی می کند یا خیر، زیرا برخی از دانگل های قدیمی ممکن است فقط از 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی کنند.

 همچنین پهنای باندی که روتر شما پشتیبانی می کند را بررسی کنید. لطفاً توجه داشته باشید که دانگل شما فقط در صورتی می تواند از باند 5 گیگاهرتز استفاده کند که روتر شما روی باند 5 گیگاهرتز نیز عمل کند. بنابراین، اگر روتر شما فقط از 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می کند، ممکن است مشکل پیدا کنید.

 اگر هم روتر و هم آداپتور بی سیم اچ دی ام آی شما از 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند، به آن وصل شوید تا اتصال روان تری داشته باشید.

3- از پشت دیوار یا فاصله بیشتر از 10 متر وصل نشوید.

  ممکن است آداپتور نمایشگر بی سیم شما در ناحیه ای باشد که ارتباط خوبی با روتر شما ندارد.بنابراین، باید در نظر داشته باشید که برخی از سطوح، مانند دیوارهای فلزی یا مواد متراکم، اتصال شما را خراب می‌کنند. دانگل نمایش تصویر وایرلس و روتر خود را در فضای بازتری قرار دهید که دیوارها اتصال را مختل نکنند.

4- دستگاه مایکروفر خانگی مختل کننده جدی امواج وای فای است.

هرچه میتوانید روتر و دانگل انتقال تصویر وای فای را جایی دور از اجاق ماکروفر استفاده کنید.

ماکروفر و امواج وای فای|دانگل وای فای تلویزیون چیست

هر دو - مودم وای فای و مایکروویو شما - در فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می کنند. با این حال، تنها دستگاه‌های Wi-Fi داده‌ها را منتقل می‌کنند، در حالی که امواج مایکروویو سیگنال‌هایی را در باند 2.4 گیگاهرتز بدون مجوز ISM منتشر می‌کنند. مقادیر کمی از تشعشعاتی که از مایکروویو شما نشت می کند در نهایت با سیگنال های وای فای تداخل پیدا می کند. اگر موقع چیدن میز شام اتصال وای فای شما مختل میشود حالا میدانید مقصر چه کسی است!

بهترین روش استفاده از دانگل HDMI چیست؟

هر مورد منحصر به فرد است، بنابراین هر روش را امتحان کنید تا زمانی که بهترین روش را پیدا کنید. با این حال، اگر هر کاری که انجام می‌دهید نمایشگر بی‌سیم شما همچنان عقب می‌افتد، با خرید دانگل HDMI جدید آن را ارتقا دهید. شوجی ایران گزینه های مختلفی را برای نیازهای خاص شما ارائه می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد