6 راه حل برای مشکل داغ شدن گوشی با شارژر بی سیم | وایرلس

شارژر بی سیم آینده تامین برق گوشی‌های هوشمند است ، به طوری که شرکت‌هایی مانند اپل در حال حاضر آن را با شارژ MagSafe در آیفون 12 در جریان اصلی خود قرار داده‌اند. اما شارژ وایرلس هم مشکلاتی دارد که کاربران مرتباً با آن مواجه می‌شوند...
6 راه حل برای مشکل داغ شدن گوشی با شارژر بی سیم | وایرلس

شارژر بی سیم آینده تامین برق گوشی‌های هوشمند است ، به طوری که شرکت‌هایی مانند اپل در حال حاضر آن را با شارژ MagSafe در آیفون 12 در جریان اصلی خود قرار داده‌اند. اما شارژ وایرلس هم مشکلاتی دارد که کاربران مرتباً با آن مواجه می‌شوند، که مهم‌ترین آنها این است که گرم شدن بیش از گوشی روی پد شارژر بلوتوثی! . فرقی نمیکند گوشی شما آیفون باشد یا سامسونگ ، شیائومی باشد یا هواوی شکایات مصرف کنندگان نشان داده است اکثر کاربران هنگام استفاده از شارژر بی سیم مشکل داغ شدن گوشی را تجربه کرده اند.

 

کاهش گرمای تولید شده در شارژ بی سیم، سلامت باتری شما را بهبود می بخشد و به شما این امکان را نمی دهد که گوشی خود را در طول شب روی شارژر بی سیم بگذارید زیرا باتری در دمای راحت باقی می ماند. اگر شما هم مشکل داغ شدن گوشی روی شارژر بی‌سیم را تجربه کرده اید ، ما در شوجی ایران نکات مفیدی برای حل این مشکل به شما ارائه کرده‌ایم.

شارژر بی سیم اسپیکر هولدر

ساختار شارژر بی سیم

شارژرهای بی سیم از سیم های مسی با سیم پیچی فشرده برای تولید میدان مغناطیسی استفاده می کنند. در فرآیندی به نام القایی، این میدان مغناطیسی جریانی را در سیم مسی سیم پیچی مشابهی در گوشی هوشمند یا لوازم جانبی ایجاد می کند که باتری دستگاه مربوطه را شارژ می کند. این فرآیند راندمان 100٪ ندارد و با عبور جریان، گرما هم تولید می کند.

 

درست است که این جریان ناکارآمد گرمای نسبتا زیادی تولید می کند، اما ممکن است یک جسم فلزی در مجاورت میدان مغناطیسی وجود داشته باشد و جریان های گردابی ایجاد کند و گرمای زیادی تولید کند که حتی می تواند از شارژ بی سیم دستگاه جلوگیری کند. به همین دلیل است که اکثر تلفن های هوشمند بی سیم مجهز به پشت شیشه ای هستند تا گرما و جریان را به حداقل برسانند.

6 نکته در مورد جلوگیری از داغ شدن گوشی با شارژر بی سیم

زمان مورد نیاز: 15 دقیقه

 

اگر مشکل گرم شدن  گوشی هوشمند با شارژر وایرلس دارید، پیشنهاد می کنیم این راه حل های احتمالی را بررسی کنید. ما چندین دستورالعمل از وب سایت های تولیدکنندگانی مانند سامسونگ و اپل در مورد گرمای بیش از حد شارژرهای بی سیم را بررسی کرده ایم و بهترین راه حل ها را در زیر لیست کرده ایم:

1- هرگونه مانع بین گوشی و پد شارژ بی سیم را بررسی کنید

مطمئن شوید که گوشی هوشمند یا لوازم جانبی صاف روی سطح پد شارژ قرار گرفته باشد. اطمینان حاصل کنید که چیزی بین تلفن و شارژر وجود ندارد. هر قاب مغناطیسی، پایه گوشی هوشمند یا جسم فلزی گرمایش را به میزان قابل توجهی افزایش داده و عملکرد شارژ را کاهش می دهد. همچنین خطر آسیب رساندن به مواردی مانند کارت‌های بانکی و برچسب‌های RFID که اغلب در قاب‌های گوشی هوشمند نگهداری می‌شوند، وجود دارد، بنابراین قبل از شارژ آن‌ها را بردارید.

 پاوربانک وایرلس

2- سطح بین گوشی و پد شارژ وایرلس را تراز کنید

اگر دستگاه شما بیش از حد گرم می شود، آن را از قاب خارج کنید تا شارژر و سیم پیچ بهتر تراز شوند. همچنین به تهویه مناسب پشت دستگاه کمک می کند و باعث کاهش بیشتر گرما می شود. گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی نیز در صورت عاری از هرگونه پوشش محافظ، سریع‌تر شارژ می‌شوند.

 

3- کابل های USB متصل را جدا کنید.

هنگام شارژ بی سیم، حتی برای انتقال داده، هیچ سیم شارژی را وصل نکنید. بسیاری از گوشی های هوشمند در صورت اتصال از طریق USB به صورت بی سیم شارژ نمی شوند.

 

4- از باتری و شارژر استاندارد استفاده کنید

مطمئن شوید که از باتری های اصلی گوشی هوشمند خود استفاده می کنید. باتری جایگزین کیفیت شارژ یکسانی را ارائه نمی دهد و می تواند اغلب بیش از حد گرم شود و حتی منفجر شود. اطمینان حاصل کنید که شارژر بی سیم دارای گواهی بی سیم Qi است و بررسی کنید که آیا دستگاه شما به طور رسمی از آن پشتیبانی می کند یا خیر.

 شارژر بی سیم چراغ مطالعه

5- اطمینان حاصل کنید که شارژر بی سیم بدون آسیب است

اطمینان حاصل کنید که پد شارژ بی سیم آسیبی ندیده یا پاره نشده است. با گذشت زمان، مواد محافظ پد فرسوده میشوند یا ترک می‌خورند و سیم‌پیچ‌ها را در معرض آسیب قرار می‌دهند و شانس اتصال کوتاه را افزایش می‌دهند.

 

6- بررسی کنید که آیا شارژر بی سیم شما دارای محافظ گرمای بیش از حد است یا خیر

بررسی کنید که آیا شارژر بی سیم شما پس از توقف شارژ باتری، شارژ را در دمای بالاتر قطع می کند یا خیر. بسیاری از شارژرهای بی‌سیم با کیفیت پایین مکانیسم مناسبی ندارند و به طور مرتب گوشی هوشمند خود را چک کنید.

 شارژر بی سیم صندلی

 

 

اگر این مقاله را دوست داشتید و می‌خواهید درباره آخرین فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می‌کنیم به صفحه اصلی شوجی ایران سر بزنید و آن را برای به‌روزرسانی‌های بیشتر نشانه‌گذاری کنید. لطفاً اگر احساس می کنید دوستان و خانواده برای گرم شدن بیش از حد شارژرهای بی سیم به کمک نیاز دارند، این مطلب را با آنها به اشتراک بگذارید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد