7 نکته طلایی برای اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی

فروشگاههای اینترنتی هر روز در حال گسترش هستند. همه ما قسمتی از خرید هامون رو اینترنتی انجام میدیم. تاحالا شده موقع خرید نسبت به یک فروشگاه آنلاین دچار تردید بشین؟ در این مقاله 7 نکته طلایی برای اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی خوب رو برای شما گوشزد کردیم.
7 نکته طلایی برای اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی

خرید اینترنتی چیست؟

اینترنت گسترش پیدا کرده است تا برای انسان آسایش فراهم کند. یکی از خدمات شیرین اینترنتی خرید آنلاین است. خرید های اینترنتی مسیرها رو کوتاه کردن. اینترنت فروشگاه ها رو به داخل صفحه موبایل یا دسکتاپ شما آورده است و میتوانید هرجا که هستید لوازم مورد نیازتون رو خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

ولی چطور به یک فروشگاه اینترنتی اطمینان کنیم؟ اگر یک فروشگاه اینترنتی سفارش ما رو نفرستاد چه کنیم؟ اگر فرستاد ولی چیزی که به دستمون رسید با سفارش ما فرق داشت چه کنیم؟

در رابطه با نحوه اعتماد به یک آنلاین شاپ خیلی مقاله نوشته شده است و جزییات فراوانی دارد. ما در اینجا تلاش کردیم به صورت هرچه ساده تر و خلاصه تر چکیده تجربیات خودمان را راجع شناخت یک فروشگاه اینترنتی خوب و ارزان با شما در میان بگذاریم.

7 نکته طلایی برای اعتماد به یک فروشگاه اینترنتی:

1- نماد تجارت الکترونیک:

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، قبل از اعطای نماد تجارت الکترونیکی هویت مالک و محل دقیق کسب و کارهای اینترنتی را احراز میکند . اگر کسب و کار مورد نظر نیازمند مجوزهای خاص از سازمان مربوطه باشند این مرکز فروشگاه را ملزم به اخذ آن مجوز خواهد کرد. نماد تجارت الکترونیکی یک فروشگاه آنلاین معمولا در قسمت پایین صفحه اصلی آن نمایش داده میشود و شما با کلیک کردن روی نماد میتوانید اطلاعات کاملی از آدرس، تلفن، مجوزهای مربوطه و شکایات ثبت شده و پاسخگویی فروشگاه مشاهده بفرمایید.

2- درگاه بانکی بدون واسطه:

ما درگاه های بانکی را به دو دسته تقسیم کردیم. درگاههای پرداخت مستقیم و درگاههای پرداخت واسط .

درگاه پرداخت اینترنتی واسط:

درگاههایی هستند که برای استفاده از آنها نیاز به جواز کسب و دیگر مجوزهای فعالیت ندارید ، این درگاهها از مبلغ پرداختی مشتری ، کمیسیون ، مالیات و هزینه های مرتبط را کسر و مبلغ باقیمانده را به حساب فروشنده واریز میکنند. پس فروشنده باید هزینه های درگاه واسط را از قبل روی قیمت کالا اضافه بکند.

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم:

درگاه اینترنتی مستقیم از سوی همه بانکها ارایه میشود و برای دریافت آن اخذ نماد تجارت الکترونیک و ارایه کد اقتصادی الزامی است. به علت مراحل احراز و مدارک لازمه گرفتن این درگاه به مراتب سخت تر است. درگاه پرداخت مستقیم از مبلغ پرداختی هیچ کسری نمیکند و کل مبالغ پرداختی را عینا به حساب فروشنده واریز میکند.

هنگام انجام آخرین مرحله خرید اینترنتی یعنی پرداخت آنلاین به نوع درگاهها و تعداد درگاههای پرداخت ارایه شده فروشگاه اینترنتی توجه فرمایید. بدیهی است که فروشگاهی که در از درگاه پرداخت مستقیم استفاده میکند معتبرتر است.

3-تلفن ثابت فروشگاه:

ارایه شماره موبایل در کنار شماره خط ثابت برای پاسخگویی بهتر به مشتریان امری پسندیده است ولی پیشنهاد میکنم ار فروشگاههایی که خط تلفن ثابت ندارند و مسیر ارتباطی آنان فقط شماره موبایل است خودداری کنید.

4-آدرس دقیق پستی:

ابتدا آدرس پستی ارایه شده در نماد فروشگاه را با آدرس ذکر شده در صفحه تماس سایت مقایسه کنید. سپس با استفاده از نقشه های آنلاین بررسی کنید که موقعیت فروشگاه دقیقا کجاست. مثلا اگر آدرس فروشگاه لوازم جانبی موبایل در کنار زمین های کشاورزی باشد ایده جالبی به نظر نمیرسد.

5-امکان خرید حضوری:

یک نشانه دیگر یک فروشگاه اینترنتی معتبر امکان خرید حضوری است. بعضی مشتریان دوست دارند با فروشنده محصول دیدار حضوری داشته باشند و کالا را از نزدیک لمس کنند. اگر فروشنده ای حاضر به فروش حضوری نیست یعنی اینکه واسطه است و موجودی محصول ندارد و پس از تکمیل خرید مشتری آن را از دیگر فروشگاهها تهیه خواهد کرد.

6-صفحه شرایط ارسال:

یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید کلیه روش های ارسال هزینه ها و شرایط آن را در صفحه ای جداگانه شرح داده باشد و مشتری بتواند قبل از خرید از آنها کسب اطلاع کند.

7-صفحه شرایط گارانتی و شرایط مرجوعی کالا:

آخرین و مهترین قسمت شرایط ضمانت کالا و نحوه پس فرستادن آن است. فروشنده موظف است شرایط ضمانت کالا را در زیر محصول و یا در صفحه ای جداگانه ذکر نماید.

 طبق آمار دولتی در حال حاضر فقط 15% تجارت کشور بصورت آنلاین انجام میشود و همچنان بازار سنتی دست بالا را دارد. ولی گستره تجارت اینترنتی باعث شده که انسانها بتوانند نیازهای خودشان را از محلهایی فراتر از محدوده خودشان هم تهیه کنند و این شیرین است.

اگر شما هم تجربه شیرینی از خرید اینترنتی دارید برای ما کامنت کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد