ضمانت ترب چیست و چطور عمل میکند؟

سرویس ضمانت ترب بازگشت مبلغ خریداران ناراضی را تا هفت روز کاری ضمانت میکند. اگر فروشنده ای کالای معیوب ارسال کند ، اگر تاخیر در ارسال به وجود آمده باشد ، اگر کالای دریافتی مغایر با کالای خریداری شده باشد و ... ترب بازگشت مبلغ خریداران را ضمانت میکند.
ضمانت ترب چیست و چطور عمل میکند؟

ترب برای فروشندگان خوش سابقه که امتیاز 5 ستاره دارند این امکان را ایجاد کرده است که با سپردن وثیقه مناسب نشان ضمانت ترب را در سایت ترب کنار نام فروشگاه داشته باشند. این نشان به این معنا است که ترب خرید را ضمانت میکند و اگر فروشگاه در ارسال کالا تاخیر کند یا کالا معیوب یا دارای مغایرت باشد و فروشگاه ظرف 7 روز قادر به جلب رضایت خریدار نباشد ترب راسا مبلغ پرداختی خریدار را باز پس خواهد فرستاد.

ترب چیست؟

مارکت پلیس ترب

ترب یک مارکت پلیس (market place) است. به زبان ساده ترب را یک مجتمع تجاری است که فروشگاههای اینترنتی همه در آن غرفه دارند . تفاوت این پاساژ با پاساژهای سنتی این است که لازم نیست شما به تک تک مغازه ها سر بزنید ، کافیست نام کالای مورد نظر خود را بگویید ، ترب همه مغازه دارانی که کالای مورد نظر و کالاهای مربوط به آن را میفروشند را برای شما به خط میکند و شما مستقیما با فروشنده وارد تعامل میشوید. ترب در معامله دخالتی نمیکند و فقط بابت معرفی مشتری از فروشنده کارمزدی دریافت میکند.

ضمانت ترب چیست؟

ترب در صفحه معرفی سرویس ضمانت ترب بایدها و نبایدهایی را بصورت حقوقی و مفصل توضیح داده است تا کاربران با رعایت نکات درج شده بتوانند حداکثر بهره از این خدمت ترب را برخوردار شوند. با مشاهده صفحه لینک شده در خط بالایی این شرایط را مطالعه بفرمایید.

نکته آموزشی در سرویس ضمانت ترب

به نظر من به عنوان یک خواننده صفحه ضمانت ترب نکات مهمی راجع تحویل گرفتن بسته پستی نگاشته شده است که غیر از ضمانت ترب برای تحویل گرفتن هربسته پستی آموزنده است. نکاتی وجود دارد که در فضای اینترنت  کمتر به آن پرداخته شده و حتی خود من نوسینده این مطلب هم نسبت به این ریز نکات ناآگاه بودم. در ادامه این نکات را به زبان ساده و روان ذکر میکنم ولی همچنان پیشنهاد میکنم از مطالعه صفحه اصلی ضمانت ترب غافل نشوید.

بررسی ظاهری بسته در حضور مامور پست:

هنگام تحویل گرفتن بسته پستی در حضور نامه رسان بسته را بررسی دقیق کنید. اگر آثار پارگی ، له شدگی و هرگونه آسیب فیزیکی روی بسته مشاهده کردید از تحویل گرفتن آن خودداری کنید. اگر مامور پست از بازگرداندن بسته خودداری کرد در حضور مامور پست از بسته فیلم و عکس تهیه کنید و صورتجلسه بابت ایراد بسته تنظیم کنید.

مامور پست

لزوم تهیه فیلم و عکس از بسته پستی:

از بسته پستی قبل باز کردن و در هنگام باز کردن فیلم بگیرید. برای اخذ خسارت از فروشنده ، پست و حتی ترب به مستندات نیاز دارید. مهمترین مستندات بسته پستی معیوب فیلم تهیه شده توسط کاربر میباشد. بدون مستندات عملا شانسی برای طلب خسارت نخواهید داشت.

حضور ترب به عنوان میانجی بین فروشنده و خریدار:

در ضمانت ترب ، این شرکت حق قضاوت بین طرفین را برای خودش محفوظ دانسته است. تاکید ترب بر حل اختلاف بین طرفین بدون دخالت شخص ثالث است ولی اگر طرفین به نتیجه موثر نرسند ترب قضاوت نهایی را انجام خواهد داد.

نشان ضمانت ترب

ضمانت ترب

نشان ضمانت ترب را در نتایج جستجو سایت ترب کنار نام فروشنده و در پایین صفحه اصلی سایت مورد نظر قابل مشاهده است. وجود این نشان به معنی ضمانت رضایت خرید کاربر توسط ترب است. ضمنا قبل خرید از یک فروشگاه اینترنتی صفحه شرایط ضمانت کالا آن فروشگاه اینترنتی را حتما مطالعه فرمایید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد