امکانات iOS 18 چیست و با چه مدل آیفون هایی سازگار است؟

iOS 18 که در اواخر خرداد 1403 رونمایی شد، نسل بعدی سیستم عامل گوشی آیفون که قرار است در پاییز 1403 برای عموم عرضه شود. iOS 18 بر پایه هوش اپل ساخته شده است، چیزی که اپل آن را مجموعه ویژگی های هوش مصنوعی خود می نامد که عمیقاً در iOS ادغام شده است.
امکانات iOS 18 چیست و با چه مدل آیفون هایی سازگار است؟

Apple Intelligence

 Apple Intelligence نوشتن را در سراسر سیستم عامل بهبود می بخشد، Siri را بسیار هوشمندتر می کند و امکان تولید انواع محتوا را فراهم می کند. مجموعه ای از ابزارهای نوشتن در همه برنامه ها برای بازنویسی، روان سازی متن ، تصحیح و خلاصه کردن متن در دسترس خواهد بود. می توانید لحن خود را تغییر دهید، نوشتار خود را مختصرتر کنید و مطمئن شوید که هیچ غلط املایی یا دستوری وجود ندارد.

Apple Intelligence

Image Playground

برنامه Image Playground به شما امکان می دهد با استفاده از اعلان ها یا پیشنهادات و تم های اپل تصاویر ایجاد کنید. می‌توانید تصاویر دوستان و خانواده‌تان را برای ایجاد انواع عکس‌های سرگرم‌کننده سفارشی در سبک‌هایی که شامل انیمیشن، تصویرسازی یا طرح می‌شوند، ترکیب کنید. تولید تصویر Image Playground در پیام‌ها، یادداشت‌ها و سایر برنامه‌ها تعبیه شده است.

Image Playground

Genmoji

یک ویژگی Genmoji در imassage وجود دارد که به شما امکان می‌دهد هر شکلک دلخواه خود را بدون محدود شدن به گزینه‌های داخلی ایجاد کنید. شما می توانید شرح کوتاهی از آنچه می خواهید وارد کنید، حتی از جمله دوستان خود، و اپل آن را برای شما خواهد ساخت.

Genmoji

خرید عمده لوازم جانبی اپل

Photos & Apple Intelligence

در برنامه Photos، می‌توانید با تایپ توضیحات، خاطرات سفارشی ایجاد کنید و Apple Intelligence عکس‌ها و ویدیوهای مناسب را بر اساس توضیحات شما انتخاب می‌کند. خاطرات شامل خط داستانی، موسیقی گنجانده شده و فصل هایی برای یک روایت داستانی کامل است. هنگام ویرایش تصاویر برای حذف اشیاء ناخواسته از پس‌زمینه عکس، می‌توان از ابزار پاکسازی استفاده کرد.

Photos & Apple Intelligence

Siri Apple & Intelligence

اپل Siri را به طور کامل با Apple Intelligence بازنگری کرد و دستیاری ایجاد کرد که از نظر زمینه‌ای مرتبط، شخصی و طبیعی‌تر است. می‌توانید از فرمان‌های صوتی با سیری استفاده کنید، اما نوع جدیدی از Siri نیز وجود دارد که می‌توانید با دو بار ضربه زدن در پایین نمایشگر آن را فعال کنید. Siri قابلیت های شخصی تری برای انجام درخواست ها دارد و می تواند برای اولین بار در برنامه ها اقداماتی انجام دهد. سیری می‌تواند عکس‌ها را ویرایش کند، فایل‌ها را مدیریت کند، پوشه‌ها بسازد و موارد دیگر.

 Siri Apple & Intelligence

Siri زبان را بهتر می‌فهمد، می‌تواند آنچه را که در درخواست قبلی پرسیده‌اید پیگیری کند، و می‌داند چه چیزی روی صفحه نمایش شماست تا بتوانید در مورد آن سؤال کنید. سیری می تواند کل دستگاه شما را برای اطلاعات جستجو کند و تاریخچه شما را می داند، بنابراین آماده است تا در تمام کارهای روزمره به شما کمک کند.

خرید شارژر اصلی آیفون

iOS 18 چه گوشی هایی را پشتیبانی میکند؟

    iPhone 11

    iPhone 13

    iPhone 15

    iPhone 11 Pro

    iPhone 13 mini

    iPhone 15 Plus

    iPhone 11 Pro Max

    iPhone 13 Pro

    iPhone 15 Pro

    iPhone XS

    iPhone 13 Pro Max

    iPhone 15 Pro Max

    iPhone XS Max

    iPhone 12

    iPhone 14

    iPhone XR

    iPhone 12 mini

    iPhone 14 Plus

    iPhone SE (2nd generation or later)

    iPhone 12 Pro

    iPhone 14 Pro

    iPhone 12 Pro Max

    iPhone 14 Pro Max

     

     iOS 18 چه گوشی هایی را پشتیبانی میکند؟

    ChatGPT چت جی پی تی

    اپل ظاهر جدیدی به سیری داده است و وقتی دستیار شخصی فعال می شود، اکنون حلقه ای درخشان در اطراف نمایشگر دیده می شود. سیری همچنین دانش عمیقی درباره محصولات اپل دارد و می‌تواند دستورالعمل‌های گام به گام در مورد هر کاری را که باید انجام دهید به شما ارائه می‌دهد، بنابراین مانند داشتن یک Apple Genius در جیب شماست. وقتی سیری چیزی را نمی داند، گزینه ای برای استفاده از ChatGPT OpenAI برای درخواست های شما وجود دارد. ChatGPT رایگان است، هیچ اطلاعاتی از شما دریافت نمی کند، و می تواند برای ایجاد و نشان دادن محتوا از ابتدا استفاده شود.

    ChatGPT چت جی پی تی

    Apple Intelligence با چه مدل آیفون سازگار است؟

    Apple Intelligence به مدل‌های iPhone 15 Pro و iPads و Mac با تراشه‌های سری M محدود می‌شود و دلیل آن این است که بیشتر پردازش‌ها برای حفظ حریم خصوصی و ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربر روی دستگاه انجام می‌شود. سرورهای ابری اپل که بر روی سیلیکون اپل کار می کنند برای کارهای فشرده تر استفاده می شوند. اپل قول داده است که ویژگی Private Cloud Compute آن داده ها را ذخیره نمی کند یا به هیچ وجه در دسترس اپل قرار نمی دهد.

    Apple Intelligence با چه مدل آیفون سازگار است؟

    علاوه بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، تعداد زیادی افزودنی دیگر وجود دارد که مرتبط با هوش مصنوعی نیستند و در طیف وسیع‌تری از آیفون‌ها در دسترس هستند. گزینه های سفارشی سازی جدیدی برای صفحه اصلی وجود دارد، با گزینه ای برای تنظیم مجدد برنامه ها و ویجت ها با فضاهای باز و اطراف تصاویر پس زمینه. آیکون ها و ویجت ها را می توان بزرگتر کرد و برای حالت تاریک گزینه تیره تری داشت، به علاوه گزینه ای برای اضافه کردن رنگها وجود دارد.

    کنترل سنتر iOS 18

    میتوان Apple Control Center را دوباره طراحی کرد و آن را به گونه‌ای ساخت که بتوان همه چیز را طوری تنظیم کرد که بیشتر از همه استفاده می‌کنید، با اندازه‌ها و گروه‌های سفارشی‌شده در جلو و مرکز قرار گیرد. controls gallery به شما امکان می‌دهد انواع اقدامات سریع جدید، از جمله کنترل‌های برنامه‌های دیگر را اضافه کنید. مرکز کنترل همچنین می‌تواند به چندین صفحه تقسیم شود، بنابراین می‌توانید بخش‌های اختصاصی برای HomeKit، پخش رسانه، اتصال و موارد دیگر را با گزینه سوایپ بین آنها داشته باشید.

    کنترل سنتر iOS 18

    نمادهای چراغ قوه و دوربین در صفحه قفل بخشی از مرکز کنترل در iOS 18 هستند و می توان آنها را با سایر کنترل ها تعویض کرد یا به طور کامل حذف کرد، به علاوه کنترل ها را می توان به دکمه Action در مدل های iPhone 15 Pro اختصاص داد.

    خرید کابل شارژر اصلی آیفون

    به روز رسانی Photos در iOS 18

    اپل اپلیکیشن Photos را به‌روزرسانی کرد و زبانه‌های Library و For You را در نمای ساده‌ای ادغام کرد که بر نمایش بهترین عکس‌ها و خاطرات شما تمرکز دارد. با Collections ، پیدا کردن عکس‌های سازمان‌دهی‌شده بر اساس موضوعاتی مانند روزهای اخیر، سفرها، و افراد و حیوانات خانگی آسان است. مجموعه ها را می توان برای دسترسی سریع به محتوای پر استفاده شما پین کرد. یک نمای چرخ فلک جدید وجود دارد که نکات برجسته بهترین محتوای شما را به شما نشان می‌دهد و عکس‌ها و ویدیوهای زنده به‌طور خودکار هنگام مرور پخش می‌شوند.

    به روز رسانی Photos در iOS 18

    امکان Tapback

    برنامه پیام‌ها برای اولین بار از زمان‌بندی متون پشتیبانی می‌کند و ویژگی Tapback که برای واکنش به متون استفاده می‌کنید، اکنون از هر شکلک پشتیبانی می‌کند. افکت‌های متنی را می‌توان به یک کلمه، عبارت یا ایموجی اضافه کرد و قالب‌بندی مانند پررنگ و مورب در دسترس است. iOS 18 شاهد انتقال اپل از SMS/MMS به سرویس‌های ارتباطی غنی یا RCS برای متن حباب سبز خواهد بود، که منجر به تجربه پیام‌رسانی بهتر با کاربران اندروید می‌شود.

    امکان Tapback

    پیام ماهواره ای با آیفون

    اگر اتصال تلفن همراه یا Wi-Fi ندارید، همچنان می‌توانید با استفاده از پیام‌ها از طریق ماهواره در iPhone 14 و نسخه‌های جدیدتر، به خانواده و دوستان خود پیامک ارسال کنید. گوشی به ماهواره های نزدیک متصل می شود و با متون، ایموجی ها و Tapback کار می کند. می‌توانید به کاربران آیفون با iMessage یا کاربران Android پیامک ارسال کنید، اما فقط پیامهای iMessage رمزگذاری شده‌اند.

     پیام ماهواره ای با آیفون

    برنامه ایمیل ارتقا یافته

    در سال 2024، Mail دسته‌بندی روی دستگاه را با بخش‌هایی مانند تبلیغات، تراکنش‌ها و ایمیل شخصی اتخاذ می‌کند و یک نمای خلاصه جدید وجود دارد که همه ایمیل‌های مربوطه از یک کسب‌وکار را برای بررسی کامل مکاتبات جمع‌آوری می‌کند.

    برنامه ایمیل ارتقا یافته

    سافاری در iOS 18

    نکات برجسته ای در سافاری وجود دارد که اطلاعات کلیدی یک صفحه وب مانند خلاصه ای از یک مقاله، موقعیت مکانی یک رستوران یا دسترسی به نقشه یک صفحه وب برای یک فروشگاه را نشان می دهد. حالت Reader با خلاصه و فهرست مطالب ارتقا یافته است. برنامه Notes از ضبط و رونویسی زنده صدا، همراه با یادداشت های ریاضی که می تواند به طور خودکار معادلات و عبارات را حل کند، پشتیبانی می کند.

    سافاری در iOS 18

    نقشه‌ها اکنون شامل نقشه‌های توپوگرافی و شبکه‌های مسیر، از جمله نقشه‌های دقیق تمام ۶۳ پارک ملی ایالات متحده است. پیاده‌روی‌ها را می‌توان برای دسترسی آفلاین ذخیره کرد، و می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی و پیاده‌روی سفارشی ایجاد کنید.

    حالت مخصوص بازی در iOS 18

    اپل یک حالت بازی اضافه کرده است که فعالیت پس‌زمینه را به حداقل می‌رساند تا اطمینان حاصل شود که تمام قدرت پردازش شما به بازی‌ای که در حال انجام آن هستید می‌رسد، به‌علاوه تأخیر کنترل‌کننده‌های بازی و AirPods را کاهش می‌دهد، همچنین AirPods از صدای فضایی شخصی برای بازی پشتیبانی می‌کند.

     حالت مخصوص بازی در iOS 18

    با استفاده از قابلیت Tap to Cash، می‌توانید آیفون خود را به آیفون دیگری ضربه بزنید تا بدون نیاز به اشتراک‌گذاری شماره تلفن یا سایر اطلاعات شخصی، از طریق Apple Cash پول ارسال کنید. Apple Pay از پرداخت با جوایز و با طرح‌های اقساط ارائه شده توسط برخی از کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کند، به‌علاوه بلیط‌های رویداد در Wallet بازطراحی شده‌اند تا شامل نقشه‌ها، اطلاعات مربوط به محل برگزاری و غیره باشد.

    ذخیره هوشمند گذرواژه ها

    بخش گذرواژه‌ها در تنظیمات اکنون یک برنامه کامل رمز عبور است که لاگین‌ها و گذرواژه‌های iCloud Keychain را ذخیره می‌کند. برنامه Passwords از کلیدهای عبور، رمزهای عبور Wi-Fi، کدهای تأیید و غیره پشتیبانی می کند. گذرواژه‌ها را می‌توان در رایانه‌های شخصی iPhone، iPad، Mac و Windows در دسترس قرار داد.

    ذخیره هوشمند گذرواژه ها

    iOS 18 و حریم خصوصی

    اپل حریم خصوصی را در iOS 18 بهبود بخشید، و اکنون می‌توان هر برنامه‌ای را قفل کرد و برای باز کردن آن حتی زمانی که آیفون شما باز است، نیاز به Face ID یا Touch ID دارید. همچنین می‌توانید یک برنامه را مخفی کنید، که آن را از صفحه اصلی حذف می‌کند و در پوشه‌ای مخفی در کتابخانه برنامه که بدون احراز هویت قابل دسترسی نیست، قرار می‌گیرد. برنامه‌هایی که قفل یا پنهان هستند اعلان ارسال نمی‌کنند و در جستجو در دسترس نیستند.

    iOS 18 و حریم خصوصی

    کنترل دسترسی به مخاطبین

    اکنون می‌توان به برنامه‌هایی که درخواست درسترسی به مخاطبین را دارند، فقط به مخاطبین انتخابی دسترسی پیدا کنند و میتوان دسترسی به فهرست کامل مخاطبین شما را مخفی کرد. اپل همچنین روش جدیدی را برای اتصال لوازم جانبی شخص ثالث بدون اجازه دادن به برنامه‌ای که دستگاه‌های دیگر را در شبکه مشاهده کند، اضافه کرده است.

    کنترل دسترسی به مخاطبین

    امکان ژست برای ایرپاد پرو 2

    AirPods Pro 2 در iOS 18 از گزینه جدید پاسخ سیری مبتنی بر ژست پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید سر خود را برای نه تکان دهید یا سر خود را برای بله تکان دهید. اگر تماسی دریافت کردید، مثلاً می‌توانید سرتان را برای رد کردن تکان دهید. اپل همچنین در حال اضافه کردن Voice Isolation است تا بتوانید صدای پس زمینه را بهتر تنظیم کنید.

    امکان ژست برای ایرپاد پرو 2

     iOS 18 زمستان 1403 منتشر میشود

    iOS 18 در حال حاضر محدود به توسعه دهندگان است، اما اپل قصد دارد آن را در ماه جولای به آزمایش کنندگان بتا عمومی نیز گسترش دهد. این نرم افزار در پاییز شاهد عرضه عمومی خواهد بود.

    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد