آیفون 15 با شارژر تایپ سی | TYPE-C می آید ولی ...

در چند سال گذشته اتحادیه اروپا با هدف حفظ محیط زیست قوانینی وضع کرد که شرکت های تولید کننده لوازم الکترونیکی را ملزم به استفاده از استاندارد تایپ سی میکند. شرکت اپل هم با اکراه تن به این شرایط داده ولی به نظر میرسد شرایط خاصی داشته باشد.
آیفون 15 با شارژر تایپ سی | TYPE-C می آید ولی ...

قبلا در مورد گنجاندن پورت تایپ سی در سری آیفون 15 برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا، زیاد شنیدیم. اکنون به نظر می رسد که این اتفاق در حال رخ دادن است و برای تأیید بیشتر این موضوع، ما جزئیات جدیدی در مورد درگاه تایپ سی آیفون 15 به دست آوردیم که می تواند احتمالا شامل یک چیپ ست مخصوص شارژر است که در تصاویر لو رفته مشاهده شده است . این چیزی است که می تواند به این معنا باشد که باید منتظر حذف سوکت معروف لایتنینگ از آیفون 15 باشیم.

iphone15 type-c socket

آیفون 15 تایپ سی و پشتیبانی از Thunderbolt پشتیبانی:

Tipster Majin Bu (یک اکانت تیوتر سابق یا X) تصاویری از اجزای پورت تایپ سی آیفون 15 را به نمایش گذاشته است و تصاویر فاش شده حاکی از گنجاندن تراشه (احتمالاً یک تراشه Retimer) با شماره مدل 3LD3 است. در حال حاضر هیچ کلمه ای در مورد عملکرد آن وجود ندارد، اما احتمالاً می تواند برای رمزگذاری انتقال برای افزایش امنیت انتقال داده استفاده شود.

iphone 15 retimer chipset

ممکن است از تاندربولت | Thunderbolt نیز پشتیبانی شود (همانطور که منابع دیگر هم اشاره کرده اند)، که می تواند به معنای انتقال داده با سرعت بالا (تا 40 گیگابیت بر ثانیه) باشد. در حالی که این می تواند به معنای پشتیبانی از سرعت شارژ سریعتر باشد، اما این احتمال هم وجود دارد که محدود باشد. بعلاوه، این ممکن است برای مدل‌های آیفون 15 پرو باشد و آیفون 15 و 15 پلاس می‌توانند از یک پورت تایپ سی کم سرعت تر استفاده کنند، همانطور که قبلاً شایعه شده بود.

iphone 15 charge flat cable

مثل مدلهای قبلی داخل جعبه آیفون 15 هم شارژر ارائه نخواهند شد و خریداران باید بصورت جداگانه اقدام به خرید شارژر تایپ سی آیفون کنند.

 چند خط بالاتر اشاره‌ای به داشتن آی‌سی درگاه تایپ سی آیفون 15 دریافت کردیم و پیشنهاد شد که این می‌تواند به لوازم جانبی دارای گواهی MFI (ساخته شده برای iPhone/iPad) محدود شود. یعنی ممکن است راهی برای اپل باشد تا اطمینان حاصل کند که فقط از کابل های ساخت خودش استفاده می شود. تصور اینکه آیفون 15 با کابل های تایپ سی استاندارد کار نکند آدم را قلقلک میدهد.

iphone 15 retimer ic

هنوز جزئیات مستندی در این مورد دریافت نشده است، اما از نظر ظاهری به نظر میرسد درگاه تایپ سی درگاه تایپ سی در آیفون 15 گنجانده شده است. همچنین انتظار می رود تمامی مدل های آیفون 15 به همراه پشتیبانی از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی ببینیم. چندین تغییر در طراحی، ارتقاء عملکرد و موارد دیگر می‌تواند با سری جدید آیفون 15 همراه شود.

iphone 15 leaked photo

 آیفون 15 احتمالاً در 12 سپتامبر یا 13 سپتامبر عرضه می شود، بنابراین، ما فقط چند روز دیگر تا نحوه عملکرد آیفون های جدید فاصله داریم. ما مطمئناً شما را با جزئیات رسمی در جریان خواهیم گذاشت. پس با ما همراه باشید. همچنین، آیا در مورد آیفون دارای تایپ سی هیجان زده هستید؟ نظرات خود را در این مورد در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد