راهنمای خرید بهترین شارژر فندکی ماشین

تقریباً همه خودروهای جدید دارای یک سوکت USB برای شارژ موبایل هستند. با این حال، با هزینه کمی می توانید شارژر موبایل خودرو را ارتقا دهید تا گوشی و سایر دستگاه های الکترونیکی همراه خود را سریعتر شارژ کنید.
راهنمای خرید بهترین شارژر فندکی ماشین

روشهای شارژ موبایل با باطری خودرو

بهترین شارژر فندکی ماشین

در حالی که اکثر خودروها دارای پورت USB-A هستند، تایپ سی نیز تبدیل به استاندارد صنعتی جدید شده است. با استاندارد جدید تایپ سی PD ،  می توانید در کمتر از 30 دقیقه گوشی خود را از صفر تا 50 درصد شارژ کنید. علاوه بر استفاده از انواع پورت‌های USB برای شارژ دستگاه‌های داخل خودرو، از شارژ بی سیم وایرلس هم غافل نشوید ، در مقاله "6 دلیل برای خرید شارژر بی سیم (وایرلس)" گفتیم که تکنولوژی شارژ بی‌سیم آینده شارژ دستگاههای الکترونیکی است که کاربر را از شارژر تلفن سیمی بی نیاز خواهد کرد.

شارژر وایرلس ماشین

سریع ترین شارژر ماشین

 وسایل نقلیه مدرن با فناوری جدیدی می آیند (به ایران نمی آیند )-: ). با این حال یک سوال بزرگ باقی می ماند: سریع ترین راه برای شارژ گوشی در ماشین کدام است؟ در بیشتر موارد، دو گزینه متفاوت وجود دارد. استفاده از پورت USB خودرو یا شارژر فندکی. گوشی با یکی از دو گزینه شارژ می شود ، سرعت شارژ کاملاً متفاوت خواهد بود.

 شارژر موبایل خودرو

 

شارژر فندکی 12 ولتی همیشه گوشی را سریعتر شارژ می کند زیرا توان سوکت USB خودرو معمولا از نیم وات بیشتر نمیشود. علاوه بر این، سوکت USB برای شارژ گوشی هوشمندی که برنامه های دیگری مانند سیستم های ناوبری را اجرا می کند، به اندازه کافی قدرتمند نخواهد بود، زیرا بیشینه خروجی آن 0.5 آمپر خواهد بود.در مقابل، شارژر فندکی 12 ولت آمپراژ بسیار بالاتری (بین 2.1 آمپر تا 4.8 آمپر) نسبت به 0.5 آمپر سوکت USB 5 ولتی خودرو ارائه می دهد. علاوه بر این می توان از یک شارژر فندکی 12 ولتی برای شارژ همزمان چندین دستگاه استفاده کرد.

 شارژر موبایل ماشین

علاوه بر سوکت USB فابریک خودرو و شارژر فندکی 12 ولتی ماشین ، شارژر بی سیم تلفن خودرو نیز محبوب شده است. در خودرو های مدرن شارژر وایرلس بی سیم به عنوان قطعه ای در داخل کنسول خودرو تعبیه شده است ( ای بابا ) که گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها را به صورت بی سیم و بدون هیچ کابلی شارژ می کند. این سیستم تنها از سیم پیچ‌های القایی استفاده می‌کند که میدان الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند که انرژی را به دستگاه‌ها منتقل می‌کند و سپس به انرژی برای شارژ دستگاه‌ها به صورت بی‌سیم تبدیل می‌شود.

آیا تایپ سی سریعتر از USB شارژ می کند؟

 

تایپ C که معمولاً به عنوان USB Type C شناخته می شود، جدیدترین استانداردی است که برای رساندن برق به جدیدترین دستگاه ها، از تلفن های هوشمند گرفته تا لپ تاپ ها استفاده می شود. سوکت تایپ سی با USB سنتی متفاوت است زیرا دارای یک شکل بیضی مسطح متقارن است که می تواند از هر دو جهت وارد سوکت شارژ دستگاه بشود.

شارژر فندکی تایپ سی

یکی از مزیت‌های بزرگ تایپ سی نسبت به USB این است که می‌تواند دستگاه‌ها را بسیار سریع‌تر شارژ کند و داده‌های بیشتری را در هر زمان ارائه دهد. به عنوان مثال، کانکتور لایتنینگ اپل، که به USB 2.0 متکی است، می تواند فقط 5 وات برق ارائه دهد. در مقابل، یک پورت استاندارد تایپ سی می‌تواند حداقل 18 وات را ارائه دهد که به دستگاه‌ها امکان می‌دهد بسیار سریع‌تر شارژ شوند. بنابراین شکی نیست که شارژر فندکی تایپ سی سریعتر از USB شارژ می کند.

آیا شارژر فندکی خودرو چند کاره است؟

 

بله، شارژرهای فندکی خودرو برای گوشی‌ها به ‌طور همه کاره طراحی شده‌اند تا با تعویض کابل شارژ، شارژ انواع گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه را برای افراد آسان کنند.

 شارژر فندکی همه کاره

یک شارژر فندکی خوب خودرو چند آمپر است؟ 

شارژرهای گوشی ماشین یکسان نیستند. آنها با درجه بندی های مختلفی عرضه می شوند که مشخص می کند شارژر معمولی یا سریع است. اکثر شارژرهای USB که در خانه یا محل کار به سوکت ها وصل می شوند، بین 2.1 تا 2.4 آمپری را ارائه می دهند که قادر به شارژ سریع هستند. مثلا یک شارژر 15 وات سامسونگ 2.4 آمپر ارایه می کند.

شارژر ماشین چند وات باید باشد؟

 

هنگام خرید شارژر فندکی معمولاً افراد می پرسند که شارژر تلفن ماشین چند وات باید داشته باشد. اکثر شارژرهای ماشین سامسونگ و گوشی های هوشمند آیفون معمولاً به ۵ وات در ۵ ولت برای شارژ موثر نیاز دارند. با این حال، اگر قصد دارید بیش از یک گوشی را همزمان شارژ کنید، تعداد وات افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید دو گوشی را شارژ کنید، به 10 وات نیاز دارید. برای سه گوشی به 15 وات نیاز دارید.

 شارژر ماشین خوب

تبلت ها و لپ تاپ ها نسبت به گوشی های هوشمند نیاز به انرژی بسیار بیشتری دارند. در نتیجه، در ولتاژ 5 ولتی که در شارژر ماشینی موبایل ارائه می شود، برای شارژ به حدود 12 وات نیاز دارند. برای دو تبلت یا لپ تاپ، به 24 وات نیاز دارید.

 

با این حال، اگر به فناوری شارژ سریع در شارژر تلفن خودرو نیاز دارید، ممکن است بخواهید قدرت بالاتری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، هنگام شارژ تلفن های هوشمند، شارژ سریع برای یک دستگاه در 5 ولت به حدود 18 وات نیاز دارد.

 

به همین ترتیب، ممکن است سوال شود که شارژر فندکی 12 ولت چند آمپر مصرف می کند؟ باز هم، این بستگی به مقدار قدرت پیشنهادی دارد. برای خروجی برق 12 وات، جریان 1 آمپر خواهد بود، در حالی که برای خروجی برق 18 وات، جریان 1.5 آمپر خواهد بود.

برای خرید شارژر فندکی ماشین چه چیزی را باید بررسی کنم؟

 شارژر ماشین قدیمی

برخی از شارژرهای موبایل خودرو دارای یک پورت هستند، در حالی که برخی دیگر با چهار یا پنج پورت عرضه می شوند. در حالی که پورت‌های بیشتر شارژ هرچه بیشتر دستگاه‌ها را در هر لحظه آسان می‌کنند، ممکن است همیشه بهترین گزینه نباشد. با اتصال تلفن‌ها یا دستگاه‌های بیشتری برای شارژ، سرعت شارژ کاهش می‌یابد. در بیشتر موارد، گزینه سه پورت معمولا بهترین است.

نوع سوکت خروجی شارژر فندکی

 

معمولا شارژرهای تلفن همراه در خودروها با کابل همراه نیستند. بنابراین باید از کابل شارژ گوشی خود استفاده کنید یا یک کابل اضافی بخرید.

شارژرهای خودرو که با کابل متصل عرضه می شوند ممکن است بهترین نباشند. استفاده از کابل یا از کار افتادن آن می تواند شما را مجبور به تعویض کل دستگاه شارژر فندکی کند. علاوه بر این، کابل شارژ، نوع دستگاه هایی را که می توان شارژ کرد، محدود می کند. در پاسخ بهترین شارژر موبایل خودرو کدام است؟ واضح است که شارژرهایی که سیم‌های جداشدنی دارند بهتر هستند زیرا امکان تعویض کابل‌های مختلف را برای دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کنند.

 

در حالی که USB-A با دستگاه‌های قدیمی‌تر سازگار است، سرعت شارژ آن‌ها پایین‌تر است که می‌تواند در صورت نیاز به افزایش توان باتری، چالش‌هایی را ایجاد کند. در مقابل، پورت‌های تایپ سی جدیدترین استانداردهایی هستند که از شارژ سریع PD پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این می توانند دستگاه های پرقدرت مانند تبلت و لپ تاپ را نیز شارژ کند.

شارژر فندکی ماشین همه کاره

توان خروجی شارژر فندکی خودرو

 

قدرت خروجی یکی دیگر از جنبه های مهمی است که باید هنگام انتخاب بهترین شارژر خودرو در ایران در نظر گرفت. قدرت خروجی میزان برقی است که یک شارژر به یک دستگاه می دهد. بهترین شارژر تلفن خودرو حداقل توان خروجی 20 وات را پشتیبانی می کند.

 

با این حال، اگر قصد دارید دستگاه‌هایی غیر از گوشی‌های هوشمند را شارژ کنید، باید رتبه‌بندی قدرت بالاتری را در نظر بگیرید. توان بالای 45 وات برای شارژ لپ تاپ و تبلت در خودرو ایده آل است. در بیشتر موارد، توصیه می شود شارژرهای تلفن خودرو را در نظر بگیرید که از USB Power Delivery USB PD پشتیبانی می کنند. فناوری PD از شارژ سریع از طریق تایپ سی پشتیبانی می کند.

 

در نتیجه، پیشرفت فناوری به این معنی است که شارژ تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه در حین حرکت بسیار آسان تر و سریع تر می شود. با مجهز بودن به شارژر تلفن ماشین مناسب مانند شارژر فندکی 12 ولتی ، می توانید دستگاه های خود را در حین رانندگی با بیشترین سرعت و امنیت شارژ کنید. بنابراین ادامه استفاده از برنامه‌های پرمصرف یا دسترسی به اینترنت بدون نگرانی در مورد تمام شدن انرژی بسیار آسان‌تر می‌شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد