خرید پاوربانک دست دوم خوب است؟

از وقتی در سال های اخیر ساکنان کره زمین از اهمیت حفظ محیط زیست آگاهتر شده اند ، خرید دست دوم نیز محبوبیت پیدا کرده است. شما اینجا هستید و الان این مقاله را مطالعه میکنید زیرا حتما به خرید پاور بانک کارکرده و دست دوم فکر کرده اید.
خرید پاوربانک دست دوم خوب است؟

در ابتدا باید روشن کنم که امروزه خرید کالاهای دست دوم فقط بخاطر قیمت ارزانتر اتفاق نمی افتد. در چند سال اخیر بخاطر فعالیت های گروه های دوستدار محیط زیست آگاهی مردم دنیا نسبت به خطرات محیط زیستی بسیار افزایش پیداکرده است و کمپین بزرگی هم برای خرید وسایل دست دوم راه افتاده است علی الخصوص پوشاک دست دوم.

خرید دست دوم چه کالاهایی مقرون به صرفه است؟

کالاهایی که به اصطلاح مصرفی هستند و تمام میشوند برای خرید دست دوم مناسب نیستند. کالاهایی که تاریخ مصرف دارند هم مناسب خرید کارکرده نیستند و احتمال سوخت شدن پول خریدار زیاد است.

بهترین خرید دست دوم برای کالاهایی است که پایدار هستند یعنی هنگام مصرف کم نمیشوند و تاریخ مصرف مشخص ندارند، ابزار ها ، ماشین ها ، پوشاک (به ازغیر لباس زیر!) ، وسایل منزل ، دوچرخه ، خودرو و این این دست وسایل نمونه های خوبی برای خرید و فروش کالای دست دوم و کارکرده هستند.

یادم می آید برای تولد پسرم یک کریر کودک دست دوم خریدم ، بعد از اینکه پسرم 2 ساله شد و دیگر نیازی به آن وسیله نبود آن را به یکی از دوستانم که نوزاد در راه داشتند به قیمت مناسبی فروختم ، او هم پس از استفاده آن را به دیگری تحویل داد. فکر میکنم همه ما بازی هوشمندانه ای انجام دادیم ، هم در هزینه ها صرفه جویی کردیم و با نخریدن یک وسیله پلاستیکی جدید به حفظ محیط زیست هم کمک کردیم.

حال با تمام این حرفها

آیا خرید پاوربانک دست دوم به صرفه است؟

یک لامپ تنگستن قدیمی بین 1000 تا 2000 ساعت کار میکند و یک لامپ ال ای دی بین 25هزار تا 50هزار ساعت کار میکند.

آیا شما لامپ دست دوم میخرید؟ احتمال زیاد جواب شما خیر است زیرا معیاری وجود ندارد که شما متوجه شوید از عمر این لامپ یک ساعت باقی مانده است یا یک سال.

پاوربانک ظاهر یک وسیله پایدار است ولی این وسیله نیز ساعت کاری دارد. باطری های لیتیومی مابین 500 الی 1000 بار قابلیت شارژ شدن و خالی شدن دارند و بعد از این دوره به آرامی شروع به افت میکنند. متاسفانه هیچ راهی برای محاسبه باقی عمر باطری لیتیومی وجود ندارد. البته اخیرا شرکتهای غول فناوری مثل اپل آمار ساعت کاری باطری گوشی اپل و میزان سلامت باطری آیفون را به تنظیمات گوشی اضافه کرده اند ولی این فقط برای گوشی آیفون است ( بماند که به راحتی قابل دستکاری است).

نتیجه:

اگر قصد خرید پاوربانک دست دوم دارید باید بدانید که ممکن است پاوربانک کارکرده فقط یک روز خوب کار کند شاید هم تا یکسال بدون نقص کارکند. به هرحال پیشنهاد من این است که به خرید پاور بانک قوی و اصلی فکر کنید و اگر تصمیمتان برای خرید پاوربانک کارکرده  قطعی است نهایتا 20% قیمت نو آن بپردازید تا در صورت هرگونه اتفاق ناخوش آیند جیب شما ضربه جدی ای متحمل نشود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد