10 دلیل برای این که هدفون های سیمی بهتر از هدفون های بی سیم هستند.

اگر قصد خرید یک هدفون جدید را دارید، ممکن است در مورد خرید هدفون سیمی یا بی سیم دچار اختلاف نظر شوید.
در حالی که دومی ویژگی های خود را دارد، در اینجا ده دلیل وجود دارد که چرا هدفون های سیمی بهتر از بی سیم هستند.
10 دلیل برای این که هدفون های سیمی بهتر از هدفون های بی سیم هستند.

1. هدفون‌ها ارزان تر هستند.

مسلماً هدفون‌های بی‌سیم راحت‌تر هستند، اما باعث می‌شوند تا برای لذت بردن از این راحتی، هزینه بیشتری بپردازید. این به این دلیل است که ساخت یک جفت هدفون بی سیم هزینه بیشتری نسبت به ساخت هدفون های سیمی دارد.

اجزای اضافه‌شده که هدفون‌های بی‌سیم را می‌سازند، صورتحساب مواد آن را افزایش می‌دهند، یعنی قیمت تمام کالاهای واسطه‌ای که برای ایجاد محصول نهایی لازم است. هر چه این هزینه بیشتر باشد، شما به عنوان مصرف کننده بیشتر پرداخت می کنید.

2. هدفون ها دوام بیشتری دارند.

مزیت استفاده از هدفون های بی سیم چیست؟

در حالی که استثنائاتی برای این ادعا وجود دارد، هدفون های سیمی از دوام بیشتری نسبت به هدفون های بی سیم برخوردار هستند زیرا قطعات کمتری در داخل بدنه خود دارند که می توانند پس از سقوط احتمالی بشکنند.

این احتمال آسیب جدی را کاهش می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا در مقابل آسیب های احتمالی نسبت به همتایان بی‌سیم خود مقابله بیشتری کنند. در واقع، برخی از هدفون های سیمی رده بالا به قدری خوش ساخت هستند که می توانند برای شما یک عمر دوام بیاورند.

3. هدفون ها سبک تر هستند.

مزیت یک محصول جانبی خوب، عدم وجود اجزای اضافی در بدنه آنها است و به همین دلیل هدفون های سیمی سبک تر از هدفون های بی سیم هستند. اگر به طور گسترده از هدفون خود استفاده می کنید، می دانید که راحتی و وزن در مورد هدفون چقدر مهم است.

خرید بهترین مدل های هدفون بی سیم چیست؟

از آنجایی که هدفون‌ها گاهی اوقات برای ساعت‌ها در بالای سر شما قرار می‌گیرند، باید سبک و راحت باشند تا از خستگی گوش دادن جلوگیری شود.هرچه هدفون شما سنگین‌تر باشد، بعد از یک جلسه گوش دادن احساس ناراحتی بیشتری خواهید داشت. خواهید دید که می خواهید آنها را بیشتر کنار بگذارید، زیرا باعث می شوند گردن شما درد بگیرد و گوش های شما عرق کند.

4. هدفون ها نیازی به شارژ ندارند؟!

در عصر حاضر، که تقریباً هر گجتی با باتری همراه است، داشتن یک چیز دیگر برای شارژ کردن هر از گاهی دردسر بزرگی است.

لیست قیمت هدفون، هدست و هندزفری چیست؟

از سوی دیگر، هدفون‌های سیمی نیازی به شارژ مجدد ندارند، زیرا دارای سوکت 3.5 صوتی هستند. راحتی "plug and play" چیزی نیست که بدیهی باشد.

همچنین، از آنجایی که مجبور نیستید دائماً آنها را شارژ کنید، به شما کمک می کنند تا مقداری برق را ذخیره کنید و مصرف شارژ خود را کمی کاهش دهید. در حالی که این ممکن است برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد، با این وجود یک مزیت اضافی است.

5. هدفون ها مشکلات تاخیر ندارند؟!

هندزفری بی‌سیم راه درازی را پیموده‌اند، و تاخیری که قبلا داشتند در طول سال‌ها به آرامی کاهش می‌یابد. همانطور که گفته شد، هدفون‌های سیمی همیشه از هدفون‌های بی‌سیم بهتر عمل می‌کنند.

بهترین هدفون ها کدامند و مزیت استفاده از آنها چیست؟

این هیچ ربطی به قیمت آنها و همه چیز به فیزیک ندارد. حتی گران‌ترین هدفون‌های بی‌سیم نیز نمی‌توانند از نظر تاخیر از هدفون‌های سیمی ارزان قیمت پیشی بگیرند.

ممکن است هنگام گوش دادن معمولی به موسیقی متوجه این تاخیر نشوید، اما اگر گیمر هستید، به خوبی می‌دانید که این میلی‌ثانیه‌ها چقدر می‌توانند برجسته باشند.

نکته:همان طور که در این مقاله راجب انواع هدفون ها صحبت شده است؛ نیاز است که مقاله ای راجب ایرپاد پرو ارائه شود، در این مقاله به بررسی تفاوت ایرپاد پرو 1و2 پرداخته شده است تا بینش کاربران عزیز در این باره بیشتر شود.


6. هدفون ها کیفیت صدای بهتری دارند.

ممکن است AirPods Max خود را دوست داشته باشید، اما هیچ ایده ای از تمام هدفون های سیمی موجود در بازار ندارید که می توانند کیفیت صدای بهتری را با همان قیمت یا قیمت کمتر ارائه دهند. این به این دلیل است که در مقایسه با هدفون های سیمی، هدفون های بی سیم هنوز یک اختراع نسبتا جدید هستند.

قیمت بهترین انواع هدفون با گارانتی و اصالت کالا

از آنجایی که هدفون های سیمی زمان زیادی برای تکامل داشته اند، آنها یک ابزار آزمایش شده و جواب پس داده هستند و اغلب از منحنی معروف هارمن پیروی می کنند. از سوی دیگر، هدفون های بی سیم، به همان اندازه که عالی هستند، تمایل بیشتری به سمت آزمایش شدن دارند. اما اگر به دنبال بهترین صدای ممکن هستید، شانس بیشتری برای یافتن آن در هدفون های سیمی دارید.از دیگر محصولاتی که می توان برای شنیدن انواع موسیقی در تبلت یا گوشی همراه خود استفاده کرد هندزفری با سیم است این نوع هندزفری ها از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند و با قیمت خرید مناسب در فروشگاه تخصصی لوازم جانبی موبایل شوجی ایران در حال عرضه و فروش است.

7.هدفون ها برای حرفه ای ها ایده آل هستند؟!

تقریباً همه هدفون‌های حرفه‌ای سیمی هستند، و این به این دلیل است که هدفون‌های سیمی به سادگی قابل اعتمادتر هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مقایسه با هدفون‌های بی‌سیمی که برای عموم ساخته می‌شوند، تخصصی باشند. به همین دلیل است که هدفون های استودیویی بسیار گران هستند.

برای حرفه‌ای‌هایی مانند هنرمندان و مهندسان صدا، هدفون یک سرمایه‌گذاری کاری برای میکس و مسترینگ آهنگ‌ها است، نه ابزاری برای گوش دادن تفریحی. این بدان معنی است که آنها باید هر بار همانطور که انتظار می رود کار کنند و به روشی بسیار خاص تنظیم شوند.

مزیت استفاده از هدفون های بلوتوثی چیست؟

بیشتر هدفون های درجه یک مصرف کننده طوری تنظیم شده اند که صدایی سرگرم کننده و شاداب داشته باشند، به عنوان مثال، استاندارد صدای "V شکل". این استاندارد صدا برای دستکاری صدا به گونه ای طراحی شده است که شنیدن آن خوشایند به قیمت از دست دادن دقت و جزئیات باشد.

هدفون های سیمی حرفه ای معمولا دارای امضای صدای صاف یا متعادلی هستند تا از حداکثر دقت، و دقت باز تولید صدا اطمینان حاصل کنند. نوازندگان نمی توانند ندانند آهنگ آنها چگونه به نظر می رسد. آنها به آن نیاز دارند تا حد امکان واقعی باشد.

8. تعمیر هدفون ها آسان و ارزان است؟!

این یکی نسبتاً ساده است. با این حال، از آنجایی که هدفون های بی سیم دارای اجزای بیشتری در بدنه خود هستند، تعمیر آنها سخت تر و پیچیده تر است.

به چه علت کیفیت صدا در هدفون ها برای گیمرها مهم است؟

البته این بدان معنا نیست که هدفون های سیمی یک دستگاه مناسب برای تعمیر هستند. بسته به سطح بالای هدفون شما، قیمت تعمیر متفاوت است. اما طبق یک قانون کلی، تعمیر هدفون بی سیم نیاز به کار بیشتری دارد.

9.هدفون ها برای محیط زیست ضرر کمتری دارند.

هدفون های سیمی به دلیل طول عمر، قابلیت تعمیر و عدم وجود باتری های فرسوده، به طور قابل توجهی کمتر برای محیط زیست مضر هستند. آنها همچنین تمایل کمتری دارند که از منسوخ شدن برنامه ریزی شده نسبت به بی سیم ها رنج ببرند، زیرا آنها صرفاً سخت افزاری هستند.

یک جفت هدفون سیمی مناسب زیر یک میلیون تومان به راحتی می تواند تقریباً 3 تا 6 سال یا حتی بیشتر برای شما دوام بیاورد اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید. یک جفت هدفون بی سیم با همان قیمت تقریباً به طور قطع به این اندازه دوام نمی آورد زیرا ظرفیت باتری آنها به مرور زمان کاهش می یابد.

10.هدفون ها با مشکلات اتصال روبرو نیستند.

چرا دوام عمر هدفون های بی سیم بهتر از هدفون های سیم دار است؟

هدفون‌های بی‌سیم همیشه یکپارچه با دستگاه شما جفت نمی‌شوند و شما را مجبور می‌کند زمان بیشتری را صرف تلاش برای اتصال هر دو کنید. ناگفته نماند که چگونه تعدادی کدک بلوتوث وجود دارد و همه آنها با دستگاه شما سازگار نیستند. به عنوان مثال، دستگاه های اپل از ALAC (Apple Lossless Audio Codec) برای ارائه صدای با وضوح بالا استفاده می کنند، اما این استاندارد با دستگاه های دیگر کار نمی کند. از طرف دیگر، بسیاری از دستگاه‌ها از aptX کوالکام (و انواع آن) یا LDAC سونی برای صدای با وضوح بالا استفاده می‌کنند، اما آیفون و آی‌پد اپل هیچ‌کدام را پشتیبانی نمی‌کنند.

این مشکل در مورد هدفون های سیمی نیست، زیرا فقط باید سوکت هدفون را در جک قرار دهید. تنها مشکل اتصال جزئی هدفون های سیمی این است که اگر سوکت یا جک شما کثیف باشد، ممکن است گاهی اوقات صداهای اضافی بشنوید، اما این چیزی است که با پاک کردن سریع یک پارچه خشک می توان به راحتی آن را برطرف کرد.

هدفون های سیمی سرمایه گذاری بهتری هستند.

در عصر الکترونیک بی سیم، خرید هدفون های سیمی گاهی اوقات می تواند مانند یک قدم به عقب به نظر برسد. اما همانطور که بسیاری از علاقه مندان به صدا به شما خواهند گفت، آنها بسیار دست کم گرفته شده اند. حتی اگر اهل موسیقی یا هنرمند نیستید، هدفون‌های سیمی همچنان با توجه به اکثر استانداردها بهترین گزینه برای شما هستند.

بله، آنها به دلیل کابل هایشان کمی ناخوشایند هستند، اما در ازای دردسر، ارزش زیادی دریافت می کنید. از کیفیت صدای بهتر و عمر طولانی‌تر گرفته تا عدم نیاز به شارژ مجدد و تأخیر، هدفون‌های سیمی مقرون به صرفه هستند و ارزش پولی که برای آنها می پردازید را دارند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد