کابل شارژ مخصوص بازی چیست؟

در این مقاله راجع مزایا و معایب کابل های مخصوص بازی موبایلی صحبت کرده ایم. کابل مخصوص بازی سوکت T شکل دارد و معمولا از کابل های استاندارد بلندتر است تا کاربر هنگام بازی کردن از وصل بودن کابل شارژ خسته نشود.
کابل شارژ مخصوص بازی  چیست؟

کابل شارژ مخصوص بازی چیست؟

 پردازنده ها و نمایشگرها، اتصال از طریق شبکه های مخابراتی و مصرف سریعتر باطری موبایل باعث نیاز گیمرها به کابل شارژری شدند که همواره به گوشی یا تبلت وصل باشد در حالی که مزاحم دست های شخص بازی کننده نباشند. 1- سوکتهای کابل باید چرخش 90 درجه داشته باشند و 2- طول کابل باید بلندتر از حد متداول باشد .

چرا کابل شارژر مخصوص بازی باید بلند باشد؟

بدیهی است که هنگام بازی کابل شارژر یک متری میتواند ملال آور باشد زیرا که تصور کنید گیمر باید کنار پریز برق نزدیک به شارژر مچاله شود تا مبادا وسط مبارزه فورتنایت گوشی اش خاموش شود. بازی های موبایلی هیجان انگیز هستند و گیمر حرکات ناگهانی انجام خواهد داد و نمیتواند نگران کشیده شدن کابل باشد. یک کابل شارژر بلند (مثلا 3متری) بهترین هدیه برای گیمرها است.

آیا کابل شارژر مخصوص بازی بلند فست شارژ است؟

سیم های بلندتر برای افرادی که دوست دارند از تلفن خود در حین شارژ شدن استفاده کنند عالی است. طول باعث انعطاف بیشتر در هنگام استفاده می شود. از لحاظ نظری، اصلاً «محدودیتی» وجود ندارد. با این حال، اگر کابل شارژر بیشتر از 3 متر باشد ، سیگنال شما شروع به ضعیف شدن می کند. رسانایی و انتقال جریان کابل به خلوص مس و قطر رشته های داخلی کابل دارد.

همانطور که در درسهای دبیرستان خواندیم جریان الکتریسیته از لایه بیرونی رسانا عبور میکند پس هرچه قطر رشته های داخلی نازکتر باشند سطح مقطعی بیشتری برای عبور جریان وجود خواهد داشت. و اگر جنس رشته ها از مس خالص باشد این انتقال جریان با کمترین افت ممکن صورت خواهد گرفت.

پس اگر رشته های مسی داخلی کابل به اندازه کافی نازک شده باشند کابل 3 متری هم جریان قابل قبولی ارایه خواهد داد. همانطور که در ویدیوی تست کابل 3 متری SH-1100 دیدیم حتی قابلیت سوپر فست شارژ PD هم فعال خواهد بود.

مزیت کابل شارژر بلند مخصوص بازی چیست؟

علاوه بر مزیت ها سهولت استفاده که در بالا توضیح دادیم یک مزیت فنی مخفی وجود دارد. همانطور که گفتیم با افزایش طول کابل شارژر ولتاژ انتقالی از شارژر چند درصد افت خواهد کرد. اگر در حین بازی کردن گوشی را با کابل یک متری پر سرعت شارژ کنیم باعث داغ شدن گوشی و سوکت شارژ آن خواهد شد. حالا با کابل شارژ 3 متری با افت نامحسوس ولتاژ دیگر گوشی به هیچ عنوان داغ نخواهد شد. این اتفاق برنامه ریزی نشده باعث میشود که کابل شارژر بلند گیمینگ اصلا باعث داغ شدن و استهلاک احتمالی گوشی نخواهد شد.

کابل شارژر بازی بلند فقط مخصوص بازی موبایل نیست و تمام شدن شارژ دسته از دغدغه های کنسول بازها هم هست، به همین دلیل کابل شارژر بازی برای شارژ دسته های کنسول ایکس باکس و سونی هم استفاده میشود.

همانطور که قبلا در مطلب "چرا کابل شارژ گیمینگ بلند تر است؟" گفتیم کابل شارژر بلند در اتاق خواب نیز خیلی لازم است.

معایب کابل شارژر بلند مخصوص بازی چیست؟

کابل شارژر بلند اگر از رشته های مسی مرغوب ساخته شده باشد فقط یک عیب دارد. حمل آن سخت است. با توجه به وابستگی زندگی امروز به تلفن های همراه هوشمند همه ما موقع خروج از منزل یا محل کار احتمال خیلی زیاد یک پاور بانک و یک کابل شارژ داخل کیفمان حمل میکنیم پیشاپیش عرض میکنم که کابل شارژ بلند گزینه خوبی برای حمل در بیرون نیست و واقعا جای دادن یک کابل 3 متری اصلا منطقی نیست و بهتر است از کابل های مخصوص پاوربانک استفاده کنید که علاوه بر کم جا بودن سرعت فوق العاده ای برای شارژ ارایه میکنند.

حرف آخر:

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد