شارژ سریع یا فست شارژ چیست؟ و چه عملکردی دارد ؟

در این پست وبلاگ شوجی ایران توضیح خواهیم داد؛ شارژ سریع ، کویک شارژ ، سوپر شارژ و فست شارژ چیست؟ و چرا مهم است!
شارژ سریع یا فست شارژ چیست؟ و چه عملکردی دارد ؟

در دنیای گوشی های هوشمند، هیچ موضوعی گیج کننده تر از شارژ سریع نیست. چه آن را شارژ سریع، فست شارژ، کویک شارژ یا شارژ فوق العاده بنامید، همه به یک معنا هستند. همگی منجر به نمایش آن آیکون کوچک شارژ سریع روی نمایشگر تلفن همراه شما خواهند شد.

در شرایط نرمال گل و بلبل، شب ها گوشی خود را به شارژر وصل می کردید و اگر خوش شانس بودید، تا صبح شارژ می شد. ولی حالا ما یک بازی جدید به نام شارژ سریع داریم که عمیقا گیج کننده است. در حال حاضر، راه حل های شارژ بسیار زیادی وجود دارد که ظاهرا هیچ یک از آنها قابل درک نیستند. حالا چکار کنیم؟

خوب از آنجایی که گوشی های هوشمند گران قیمت زندگی شما را ساده نمی کنند، در این مقاله تمام تلاش خود را می کنم تا شما را با تمام اطلاعاتی که در مورد شارژ سریع نیاز دارید به سادگی تجهیز کنم.

بهترین کابل فست شارژ و مزیت استفاده از آنها شوجی ایرانن

"شارژ سریع" چیست؟

به عبارت ساده، انرژی بیشتری را در زمان کمتری به گوشی هوشمند شما ارسال می کند. دقیقاً حرکت انقلابی ای نیست، اما فشار دادن یک بسته انرژی بیشتر به تلفن همراه شما با مجموعه ای از مشکلات همراه است ... اصلی ترین آنها گرما است.

پس از ذوب شدن تلفن های سامسونگ در سال 2017، خنک نگه داشتن گوشی هوشمند هنگام شارژ سریع شدن به دغدغه شماره یک تبدیل شد. پس چگونه گوشی‌های هوشمند بدون انفجار یا ذوب شدن سریع‌تر شارژ می‌شوند؟

می‌خواهم از کلمات پیچیده اجتناب کنم و این را خیلی ساده بیان کنم.

یک کابل شارژر تلفن استاندارد ولت و آمپر خروجی مشخصی دارد. یعنی می توانید فرمول "ولت" x "آمپر" برای دریافت "وات" داشته باشید. افزایش ولت را می توان به عنوان افزایش سرعت جریان برق از طریق کابل شارژ توصیف کرد. افزایش آمپر مانند ارسال واحدهای بیشتر برق به یکباره از طریق کابل شارژ است.

«ولت و آمپر» بیشتر یعنی «قدرت بیشتر» وارد گوشی هوشمند شما می‌شود. ساده!. اما همانطور که قبلاً گفتم، ولت بیشتر برابر با گرمای بیشتر و آمپر بیشتر به معنای کابل های ضخیم تر است.این تعریف ساده ما را به خوبی به استانداردهای شارژ سریع می رساند.

تعریف ساده کابل شارژ سریع

شارژ سریع اصطلاحی است که اغلب برای بازاریابی شارژرها و دستگاه هایی که قادر به شارژ سریعتر از استاندارد فعلی شارژ (5 وات) هستند استفاده می شود. اگرچه فناوری‌های متعددی وجود دارند که این سرعت‌های کابل شارژ سریع را امکان‌پذیر می‌کنند، اما هیچ زبان استاندارد صنعتی درباره آنها وجود ندارد. 

کابل فست شارژ چیست و بهترین قیمت آن کدام است شوجی ایران

فکر می کنید با این همه انرژی اضافی ممکن است خطری برای باتری شما وجود داشته باشد؟

بر اساس یافته‌های ما، شارژ سریع بیشتر از شارژ استاندارد آسیبی به تلفن شما وارد نمی‌کند. گرمتر می شود، اما نه در حدی که آسیب قابل توجهی به باتری موبایل شما وارد کند.

آیا می دانید چگونه می توان از باتری گوشی همراه خود محافظت بیشتری انجام دهید؟با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات کافی را به دست آورید.(کابل شارژ قطع کن هوشمند چطور عمر باطری موبایل را افزایش میدهد؟)

آیا تولیدکنندگان بزرگ برای محافظت از باتری ها کاری انجام می دهند؟

دو کار بزرگ وجود دارد که تولیدکنندگان برای کمک به محافظت از باتری شما انجام می دهند. اولا، عملکرد بهتر صرفه جویی در مصرف انرژی.ثانیا، قطعات و اجزای مصرف کننده انرژی کمتر. اینها بصورت ترکیبی به باتری شما کمک می کند تا مدت بیشتری دوام بیاورد، که به معنای مصرف شارژ کمتر است.علاوه بر این، نرم افزار مدیریت باتری و شارژ در بسیاری از گوشی ها به دقت چرخه شارژ را مدیریت می کند.

اگر تلفن خود را یک شبه شارژ کنید، جدیدترین تلفن‌ها روال شارژ کردن شما را یاد می‌گیرند و عملیات شارژ را با کمترین حرارت پیش میبرند ، مثلا صبحها درست قبل از اینکه بیدار شوید 10% آخر باطری را شارژ میکنند. گرما همچنین برای عمر و سلامت باتری مضر است و سازندگان ممکن است از فناوری استفاده کنند که در صورت داغ شدن بیش از حد تلفن و باتری، شارژ سریع را متوقف می کند.

بالاخره از فست شارژ یا شارژ سریع استفاده کنم یا خیر؟

همه اینها بستگی به اولویت شما دارد، اما هیچ مشکل مهمی وجود ندارد که شما را از انتخاب یک تلفن همراه با فست شارژ |شارژ سریع باز دارد. اگر می خواهید مدت زمان اتصال تلفن خود به کابل برق را محدود کنید، شارژ سریع راه حلی است که به دنبال آن هستید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد