خرید از چین و تحویل در ایران

در این مقاله به چالشها و هزینه های انواع روشهای خرید از چین پرداخته و راهکارهای مختلف را مقایسه کرده ام.
خرید از چین و تحویل در ایران

سلام من مهدی خانی هستم ، اگر صفحه درباره شوجی ایران را مشاهده کرده باشید میدانید که تجربه رفت و آمد به چین و زندگی و کسب و کار در چین را دارم. آنچه در این مقاله نوشته ام تجربه 15 ساله من از تجارت با دوستان چینی میباشد.

سفر به چین | محاسبه هزینه واردات از چین | مدت زمان حمل بار از چین به ایران

اگر کم و کاستی در این مطلب میبینید ممنون میشوم که تذکر بدهید، حتما توجه میکنم و اصلاح خواهم کرد تا این مطلب برای علاقه مندان به این موضوع کامل و جامع تر باشد.

روشهای خرید از چین 

1- خرید حضوری از چین:

حضور مستقیم در چین و مذاکره رو در رو با شرکت ها و بازار های چین به خریدار فرصت میدهد تا انواع تنوع کالای مورد نظر را از نزدیک ببیند ، لمس کند و با استفاده از مهارتها و شناخت خودش بهترین محصول را خریداری کند. علاوه بر این حضور در چین باعث افزایش اعتبار شما پیش شرکت های چینی میشود و در بلند مدت رابطه دوستی مبنی بر شراکت شکل میگیرد که اعتبار خریدار را بالا میبرد.

خرید از چین | هزینه حمل بار از چین و تحویل در ایران

تجربه واردات از چین

خرید حضوری از چین مشکلاتی هم دارد:

  • هزینه ویزا ، بلیط هواپیما ، هتل ، سفرهای داخلی چین ، خوراک ، سوغاتی! :
    امروز (تیر 1403) که این مطلب را مینویسم یک سفر 10 روزه درویشی کم هزینه با اقامت در هتلهای ارزان قیمت(مسافرخانه) و بردن خوراک روزانه از ایران(تن ماهی و کنسرو) حداقل 300 ملیون تومان هزینه دارد. اگر این هزینه قرار باشد 10% قیمت تمام شده کالا باشد خرید ما باید حداقل 3 ملیارد تومان باشد. سراغ ندارم کسب و کاری که امروز بتوان با بودجه کمتر از 3 ملیارد تومان سود قابل توجهی به جیب زد.
  • جابجایی و سفر در چین سخت است:
    اگر قصد خرید از شهرهای مختلف داشته باشید باید برنامه سفر را بیشتر از 10 روز بچینید. اختلاف ساعت چین و ایران حدود 5 ساعت است. پس از رسیدن به چین شما حداقل 2 روز لازم دارید تا ساعت داخلی خودتان را با محیط هماهنگ کنید ، یعنی دو روز خواب آلودگی. حالا اگر قصد سفر به شهر دیگری هم دارید علاوه بر استفاده از قطار یا هواپیما نیاز به زمان کافی هم دارید که بازار شهر مقصد را زیرو رو کنید کف قیمت گیرید و مذاکره و چانه زنی را شروع کنید. همه اینها هزینه سفر شما را هم افزایش میدهند.
  • عدم حضور شما در کسب و کارتان هزینه دارد:
    یک جمله سنتی هست که میگه: خودت باید بالای سرکارت باشی. احتمالا شریک خوبی ، برادر دلسوز ، فرزند با مسئولیت ، نیروی متخصص دارید ولی به هرحال هیچ کس جای شما را پر نمیکند. در مدت زمان عدم حضور شما حتما مشکلاتی به وجود می آیند و در نهایت منجر میشود به تعدادی مشتری ناراضی. خوب میدانیم که برای کسب و کار هیچ سمی بدتر از عدم رضایت مشتری وجود ندارد، خوب این هم هزینه محسوب میشود.
  • دلتنگی های خانواده و دوستان:
    شاید عنوان کردن این دلتنگی کم اهمیت به نظر بیاید ولی به عنوان با تجربه این مسیر عرض میکنم که خانواده هم به چالش کشیده میشود. بچه ها علت عدم حضور شما در خانه را درک نمیکنند. به گفته یک روانپزشک بچه ها احساس میکنند رها شده اند و در بلند مدت اثرات خاص خودش را خواهد داشت.

2- خرید از چین با ویچت و ایمیل:

خرید از چین با ویچت | آموزش واردات از چین

در مطلب " خرید از چین با ویچت" گفتیم که برنامه ویچت برای هر کسی که قصد ارتباط با کشور چین دارد حیاتی است. چینی ها حتی برای تماس تلفنی هم از ویچت استفاده میکنند. در سفرهایتان به چین ویچت هر کسی که احتمال دارد بتوانید با او کار کنید را به لیست مخاطبانتان اضافه کنید. هنگام اضافه کردن مخاطب حتما اسم طرف را ویرایش کنید و بعد از اسم انگلیسی مخاطب چیزی اضافه کنید که تداعی کننده شهر و زمینه کاری او باشد. این ویرایش خیلی مهم است زیرا که لیست مخاطبین شما خیلی زیاد خواهد شد و باید بتوانید بر اساس نیازتان اشخاص مورد نظر را جستجو کنید.

با یک ویچت پر مخاطب میتوانید از هر جایی که هستید به راحتی با چینی ها ارتباط برقرار کنید. خرید ویچتی در چین رایج است و فروشنده ها با مرور زمان یاد گرفته اند که مشتری ویچتی چه نیازها و چالش هایی دارد.

یک لیست اکسل از محصولات مورد نیازتان با جزییات و تصویر حاضر کنید و برای فروشنده چینی بفرستید ، از او قیمت بخواهید. استعلام را از چند نفر بخواهید و نتیجه را مقایسه کنید.

میتوانید از فروشنده ها آخرین لیست قیمت محصولات آنها را بخواهید. آنها فایل اکسل آخرین لیست قیمتشان را برایتان میفرستند.

ویچت امکان ترجمه از چینی به انگلیسی و بالعکس دارد پس اگر فروشنده انگلیسی هم بلد نبود جای نگرانی وجود ندارد.

3- شرکت در نمایشگاههای بین المللی ایران:

بعد از کرونا شرایط دنیا با سرعت دگرگون شد. با اینکه قرنطینه ها تمام شده اند ولی خیلی از کارخانه های چینی و فروشنده ها رونق سابق رو ندارند و شخصا به کشورهای خریدار سفر میکنند تا بتونن مشتری های جدید ملاقات کنند. نمایشگاههای بین المللی ایران محل خوبی شده است برای ملاقات تولید کنندگان چینی. توصیه میکنم نمایشگاههای مربوط به کسب و کارتون رو از دست ندید. با توجه به شرایط سیاسی و تحریم های اعمال شده علیه ایران بازار ایران برای چینی ها جذاب شده و هرسال شرکتهای چینی بیشتری در نمایشگاههای ایران شرکت میکنند.

4- خرید از 1688 – علی بابا چین

خرید از 1688 علی بابا چین | بهترین سایت خرید از چین

امیدوارم که مقاله های قبلی من راجع "خرید از 1688 چین" چین رو مطالعه کرده باشین فواید و مزیت های خرید از چین با برنامه 1688 رو شرح دادم ، الان خیلی کوتاه و فشرده مزایای خرید از 1688 رو براتون مینویسم.

  • تو 1688 میتونید حتی تعداد کمتر از 10 عدد از هر محصول خرید کنید.
  • تنوع محصولات در 1688 بسیار بالا است. همه چیز به قیمت کف بازار چین یافت میشود.
  • احتمال کلاه برداری صفر است. چون پول تا اعلام رضایت خریدار به حساب فروشنده وازیر نمیشود.
  • تا وقتی کالا در چین است امکان برگشت دادن کالا بدون هیچ توضیحی وجود دارد.

من نمیتوانم به فروشنده اینترنتی چینی اطمینان کنم!

مطمئنا این جمله در ذهن شما هم نقش بسته است: "چطور به یک فروشنده اینترنتی چینی در آن سر دنیا اطمینان کنم؟"

جواب من : اطمینان نکن! حضوری خرید کن. لطفا برگرد به اول مقاله و بخش خرید حضوری رو مطالعه کن.

در جدول زیر روشهای خرید از چین را مقایسه کردیم.

هزینه زیاد عملیات ارتباط موثر با طرف چینی گروه های کالایی مختلف امکان خرید خرده امکان مرجوعی داخل چین
خرید حضوری بله بله خیر خیر خیر
خرید با ویچت خیر بله خیر خیر خیر
حضور در نمایشگاه بین المللی خیر بله خیر خیر خیر
خرید از 1688 خیر خیر بله بله بله

حالا شما مقایسه کنید کدام روش مناسب شما است.

واردات ازچین تحویل در ایران | لیست کالاهای وارداتی از چین به ایران

واردات  کالاهای چینی به ایران دارای یک سری مزیت ها و عیب هایی است .از طرفی ، این واردات باعث افزایش گسترده گی کالا  با کیفیت و با قیمت مناسب برای مصرف کننده ایرانی است . به دلیل کمبود بعضی از کالا ها در کشور ، واردات از چین به نقطه بارزی برای تامین نیازهای کالایی مردم بدل شده است.

لیست کالاهای وارداتی از چین می تواند شامل عبارات زیر باشد :

  • لوازم جانبی موبایل
  • واردات ماشین‌آلات صنعتی از چین
  • لوازم ساختمانی
  • واردات پارچه
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • واردات لوازم ‌یدکی
  • تجهیزات الکترونیکی
  • اسباب بازی
  • پوشاک بچه
  • لوازم ورزشی

بهترین راه تجارت با چین و تحویل در ایران کدام است؟

بهترین راه واردات کالا از چین با سرمایه کم ، همکاری با شرکت بازرگانی و سپردن صفر تا صد مراحل واردات محصول به آنهاست. بعضی از شرکت های بازرگانی محصولات متناسب با سرمایه کم را پیشنهاد می کنند . علاوه بر این مورد ، خرید ، بازرسی کمی و کیفیتی کالا ، حمل و نقل ، ترخیص را نیز برای شما انجام می دهد. شما می توانید برای تجارت با چین و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان شوجی ایران در ارتباط باشید.

حداقل سرمایه لازم برای واردات از چین چقدر است؟

به طور استاندارد بسته به نوع کالا و تعداد آن ، میزان سرمایه برای واردات از چین حداقل پانصد میلیون تومان می تواند باشد . شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که " چگونه می توان با سرمایه کم از چین محصول وارد کرد؟ "  برای حل این مشکل پیشنهادی برای شما داریم ؛ شما می توانید وارد پلتفرم 1688 شوید و به قیمت مناسب وبه صورت عمده محصول خود را جستجو و انتخاب کنید و مابقی کار را به کارشناسان شوجی ایران بسپارید.

مشاوره رایگان خرید از چین و تحویل در ایران

کارشناسان ما همواره در کنار شما عزیزان هستند تا با مشاوره رایگان قبل از خرید از چین ، بهترین راهنمایی را به شما دهند تا بتوانید با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید. شما می توانید از پلتفرم 1688 خرید خود را انجام دهید و برای هماهنگی برای تحویل گرفتن محصولات خود در ایران با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشاوره واردات از چین 1688

ثبت سفارش و خرید از چین و تحویل در ایران

یکی از خدماتی که سایت شوجی ایران به کاربران و مشتریان عزیز می تواند ارائه دهد ، این است که از دانلود اپلیکیشن 1688 تا جستجو در 1688 و نحوه انتخاب کالا در 1688 را آموزش داده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به منوی " خرید از 1688 چین 1688cargo.ir " وارد شوید ومطالعه بفرمایید و در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان شوجی ایران در ارتباط باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد