اگر یک گوشی 15 وات را به شارژر 45 وات وصل کنیم منفجر میشود؟

در هنگام تعطیلات و مسافرت رفتن ، چمدان شما فضای محدودی دارد.اگر چندین دستگاه دارید، ممکن است فقط یک شارژر برای تلفن و هم برای لپ تاپ خود بردارید . آیا یک شارژر 45 واتی تایپ سی میتواند گزینه مفیدی برای این شرایط باشد؟
اگر یک گوشی 15 وات را به  شارژر 45 وات وصل کنیم منفجر میشود؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید : آیا می توانم گوشی معمولی 15 وات خودم را با یک شارژر 45 وات PD شارژ کنم؟

برای درک اینکه آیا این یک حرکت کاملا ایمن است، ابتدا تفاوت بین وات و ولتاژ را بررسی میکنیم .

یک تلفن هوشمند معمولی با پنج ولت شارژ می شود و 15 وات مصرف می کند، بنابراین هر شارژر می تواند این کار را انجام دهد.

با این اوصاف، این امکان وجود دارد که گوشی خود را با یک شارژر 45 واتی مانند آداپتور شارژر مسافرتی سامسونگ شارژ کنید.

با این حال، اگر گوشی فقط تا 15 وات مصرف می کند، با وجود مشخصات 45 وات، تأثیر قابل توجهی در سرعت شارژ نخواهد داشت.

همه انواع شارژر تایپ سی از فناوری PD بهره مند هستند. PD (تحویل نیرو – POWER DELIVERY) فناوری است که شارژر بر اساس نیاز تشخیص داده شده توسط گوشی جریان ارسال میکند. به زبان ساده تر یعنی اینکه : وقتی شارژر را به گوشی وصل میکنیم در ابتدا شارژر جریان خیلی ضعیفی به سمت گوشی میفرستند و در همین زمان گفتگویی بین گوشی و شارژر در و بدل میشود. بعد از چند لحظه شارژر تایپ سی PD جریان شارژ را بر اساس اعلام گوشی کاهش و یا افزایش میدهد. این گفتگو در تمام زمان اتصال گوشی به شارژر ادامه دارد و  بر اساس پارامترهای مختلفی گوشی جریان های متغیری را از شارژر درخواست میکند.

پس می توانید گوشی خود را با یک شارژر 45 واتی با آسودگی خیال شارژ کنید، سوال بعدی که به طور طبیعی در پی می آید این است:

شارژر تایپ سی

آیا شارژر 45 واتی سامسونگ خوب است؟

اکنون چندین شرکت شارژرهای سریع 45 واتی تایپ سی را می‌فروشند، آداپتور شارژر 45 وات سامسونگ در بررسی‌های شوجی ایران هم رتبه اول را دارد. پس در این بخش، به طور خاص در مورد این محصول سامسونگ ( شارژر تایپ سی سامسونگ ) صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر شارژ گوشی های هوشمند، می توان از این شارژر برای انواع تبلت و لپ تاپ نیز استفاده کرد.

در حالی که آداپتور مسافرتی بیشترین سازگاری را با سری گلکسی اس 21 سامسونگ دارد، می‌توان آن را با خیال راحت برای سایر گوشی‌های هوشمند نیز بدون خطر یا آسیب استفاده کرد. شارژر 45 وات اصلی سامسونگ علاوه بر انواع مختلف سوکت دوشاخه ، یک کابل شارژ تایپ سی به تایپ سی به طول یک متر نیز دارد.

اگرچه برخی بر این باورند که طول این کابل کمی کوتاه است، اما این کابل شارژ تایپ سی از جریان پنج آمپری و از فناوری PD برای سرعت شارژ نهایی نیز پشتیبانی می‌کند. در مورد قیمت، شارژر با قیمت حدود 900 هزار تومان در دسترس است و در رنگ مشکی و سفید عرضه می شود.

آیا شارژ آیفون با شارژر 45 واتی سامسونگ ایمن است؟

افرادی که از محصولات اپل استفاده می کنند معمولاً از خود می پرسند که آیا کابل لایتنینگ همراه با یک شارژر 45 واتی ممکن است به آیفون آنها آسیب برساند یا خیر. با این حال، شارژرها فقط جریان مورد نیاز گوشی را تامین می کنند و بنابراین آداپتور مسافرتی سامسونگ با همه گوشی ها سازگار است.

وب‌سایت رسمی پرسش و پاسخ اپل نیز این موضوع را تأیید می‌کند، اگرچه شارژر 45 واتی ممکن است آیفون را با سرعت کمتری نسبت به شارژر 20 واتی اپل شارژ کند. ما همچنان استفاده از شارژر اصلی اپل را برای شارژ انواع آیفون توصیه می کنیم زیرا آنها به طور خاص طراحی شده اند و بیشترین سازگاری را با دستگاه دارند.

 

آیا شارژ سریع با شارژر 45 وات سامسونگ برای باتری گوشی مضر است؟

کلگی شارژ اصلی سامسونگ

شارژ سریع نه کارایی گوشی را کاهش می دهد و نه باعث می شود گوشی با سرعت بیشتری انرژی خود را مصرف کند.داین سوال اغلب در ذهن مردم ایجاد می شود زیرا دستگاه ها در هنگام شارژ داغ می شوند. بسیار طبیعی است که نگران باشید که یک باتری لیتیوم یونی نتواند مقدار زیادی گرما را تحمل کند و منتهی خرید باطری اصلی موبایل و تعویض آن بشود با این حال، شرکت‌های فناوری مدت‌هاست که از این نگرانی آگاه بوده‌اند، به‌ویژه در زمینه فست شارژ.

به این ترتیب،  آن را طوری طراحی کرده‌اند که از طریق استفاده از الگوهای باتری دوگانه (دو باتری که بار را تقسیم می‌کنند)، تجمع گرما کاهش می‌یابد، و هر گونه اثرات مضر باقی مانده از شارژ سریع را به حداقل می‌رساند. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که اگرچه یک شارژر تایپ سی فست شارژ 45 واتی تلفن را به سرعت شارژ می کند، اما زمان استفاده از دستگاه را افزایش نمی دهد.

مدت زمان ماندگاری باتری عمدتاً به کیفیت خود باتری بستگی دارد نه سرعت شارژ آن. بنابراین، زمان تخلیه بدون در نظر گرفتن شارژر مورد استفاده، ثابت باقی می ماند.

 

شارژر 45 وات چقدر سریع شارژ می کند ؟

کابل شارز تایپ سی

به طور خلاصه: به طور قابل توجهی سریع.

برای اثبات کارایی بیشتر شارژر 45 واتی، سامسونگ سرعت شارژ را با سرعت شارژر 25 واتی Note 10+ مقایسه کرد. تفاوت فاحشی نبود ، شارژر 45 واتی در مقایسه با شارژر 25 واتی حدود هشت دقیقه در زمان شارژ صرفه جویی کرد.

آنها متوجه شدند که سرعت شارژ با شارژر 45 واتی در نیمه اول فرآیند بسیار سریعتر بود، اما سرعت آن با شارژر 25 واتی در نیمه دوم قابل مقایسه بود. یک شارژر 45 واتی شارژ کامل یک گوشی را در حدود 57 دقیقه تکمیل می کند، اگر دستگاه در حین فرآیند شارژ خاموش باشد . در مجموع، استفاده از شارژر 45 واتی برای روشن کردن نوت 10 پلاس، زمان شارژ را در مقایسه با یک شارژر 25 واتی به میزان قابل توجهی کاهش نداد. با این حال، شارژر سریع می تواند به طور بالقوه سرعت شارژ را برای گوشی های هوشمند سازگار افزایش دهد!

چکیده مقاله:

بزرگترین نکته این مقاله این است که استفاده از شارژر سریع 45 واتی برای شارژ موبایل ، لپ تاپ یا سایر ابزارها مانعی ندارد.

اگر تلفن شما نمی تواند از شارژر 45 واتی پشتیبانی کند، نگران نباشید. تلفن فقط از ولتاژ و جریان مورد نیاز خود را دریافت می کند.

شارژر 45 واتی سامسونگ بهترین عملکرد را با گوشی های سامسونگ دارد، اما با تمام انواع گوشی های دیگر نیز کاملاً سازگار است.

شارژر 45 واتی سامسونگ در حال حاضر بهترین و ایمن ترین گزینه شارژ سریع در بازار است. حتی اگر از آن با دستگاه اپل استفاده کنید، شارژر به هیچ وجه به کیفیت گوشی آسیب نمی رساند یا سرعت آن را کاهش نمی دهد.

شارژر 45 وات سامسونگ اصلی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد